Behmor

bjsulla

Well-known member
Vad kommer priset att landa på ungefär? Lite sugen är jag faktisk jag också...
 
Senast ändrad:

uggla500

Member
För att en svensk butik ska kunna sälja Behmorn lagligt krävs att den har blivit CE-märkt. Har den det?
 

Gholam

Well-known member
CE-märkningen är väl ett krav för hela EU...(åtminstone för båtar).
En svensk butik som erbjuder Behmor låter jättebra, för då kanske man även kan köpa reservdelar här i Sverige. Min trumma börjar bli något deformerad...
 
Senast ändrad:

Calobra

Alnö Kaffehus
CE-märkningen är väl ett krav för hela EU...(åtminstone för båtar).
En svensk butik som erbjuder Behmor låter jättebra, för då kanske man även kan köpa reservdelar här i Sverige. Min trumma börjar bli något deformerad...

Det ansvaret kommer väl med själva försäljningen, ja.
 

Videoten

Well-known member
Vad är det för garantitid på rosten ifall man beställer från dig samt vad är pris och fraktkostnad för den?
Kommer du även tillhandahålla fler sorters råkaffe i framtiden, samt finns det något "erbjudande" på råkaffe för forumets medlemmar :)
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Vad är det för garantitid på rosten ifall man beställer från dig samt vad är pris och fraktkostnad för den?
Kommer du även tillhandahålla fler sorters råkaffe i framtiden, samt finns det något "erbjudande" på råkaffe för forumets medlemmar :)

Konsumentköplagen gäller allt du köper i Sverige. http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkoplagen/
Så fort jag får tid lägger jag upp 6 nya sorter i sortimentet. Säckarna är hemma - programmeringstiden är problemet.
 

BengtL

Active member
Allt beror väl på priset. Blir det billigare att beställa från Alnö Kaffehus så kommer man att beställa där, annars på Hasbean.

Har du, Calobra, räknat ut vad den skulle kosta i så fall?

Jag köper ju redan råkaffe av dig så ....

PS. Fick just nu sms om att senaste leveransen finns att hämta! DS
/BengtL
 

Videoten

Well-known member
Allt beror väl på priset. Blir det billigare att beställa från Alnö Kaffehus så kommer man att beställa där, annars på Hasbean.

Har du, Calobra, räknat ut vad den skulle kosta i så fall?

Jag köper ju redan råkaffe av dig så ....

PS. Fick just nu sms om att senaste leveransen finns att hämta! DS
/BengtL

Å andra sidan får man väl lägga lite vikt på att vi får en svensk generalagent med svenska garantier och någon som har reservdelar till rosten.
Detta kanske i slutändan resulterar i att vi blir fler som rostar vårat eget kaffe vilket i borde medföra att efterfrågan på råkaffe hos honom ökar, med den slutsatsen att råkaffepriset hålls nere.
Bara min syn på saken :)
 

Videoten

Well-known member
Ligger på ytterligare lite :)
Hur går det för dig Ruben, fått reda på något nytt om rosten?
Mvh
/Anders
 

Videoten

Well-known member
Då det gått 2veckor sedan det skulle komma ut mer info om den svenskimporterade rosten (Nyhetsbrev) men ingenting har hörts så börjar jag fundera på att handla rost från annat ställe.
Vad jag förstått så är det ingen i sverige som säljer denna, är det Hasbean man är hänvisad till eller finns det övriga åf??
Visst vore det toppen om man hade kunnat köpa rosten av svensk åf, även om den är lite dyrare men det kräver ju dock att dom tar in den.

Hur har garantier funkat för er som beställt den från england? har det varit några problem eller lösts smidigt?
Mvh
/Anders
 

Gholam

Well-known member
Det finns en längre tråd om Behmoren och där finns det flera användare som har rapporterat att de haft diverse problem (där lampan är ett återkommande exempel) och sedan de framfört det till Steve(han som driver HB), fått reservdelarna ganska omgående via post. Däremot måste man själv stå för reparationen (eller lämna in den någonstans).
 
Topp