Oväsen på silvian

Bladh

Active member
Hejsan,

Jag har en Rancilio Silvia som jag är nöjd med, har inte haft några andra att jämföra med som jag vågar kalla espressomaskin. Vad jag inte är nöjd med är ljudet när man brygger sin espresso. Är det någon som vet om det går att göra någonting åt det? Ev. byta pump om det är möjligt eller nåt annat.
 

jjalvemo

Active member
Jag har bytt pump från vibration till rotation på min maskin(la vibiemme domobar super). Så nu spinner den som en katt istället för att låta som ett monster. pumpen sitter nu under diskbänken som och är direktansluten till vattnet. Men det är ett hyfsat stort ingrepp och kostar en slant.
 

Bladh

Active member
Det låter som en stor pump du har "stoppat in" i din maskin. Jag vill fortfarande ha min pump i maskinen då jag inte har någon större lusta att borra hål i diskbänken, dessutom bor jag i en hyresrätt. Finns det små rotationspumpar man kan använda istället för den som sitter i Silvian?
 

jjalvemo

Active member
Det finns mindre varianter på rotationspumpar och motorer som man har till. Men de är fortfarande mycket större än vibrationspumparna. Jag tror verkligen inte att du får in de i silvian. Om du vill ha en tystare kaffeupplevelse tror jag på att byta till en leva eller direktansluten maskin med roatationspump.
 

Forumstatistik

Trådar
14,657
Inlägg
155,662
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp