Behöver service / reparation på Elektra i Östergötland. Vet någon var man kan lämna?

niad

Well-known member
Min Elektra Micro Casa Semiautomatica som nu har nära 5 år på nacken har gått som en klocka tills för någon månad sedan. Nu behöver jag service så nära Linköping som möjligt, var kan jag vända mig?

Detta har hänt:

Det första som hände var att nivåglaset på sidan verkade få något stopp, det var alltid fullt oavsett vattenmängd i kokaren. Jag avkalkade ordentligt för att se om det skulle hjälpa men problemet kvartstod och nu pyste det även luft konstant från kokarens övertrycksventil. Stängningsventilen fungerar bra dock.

Ytterligare en avkalkning gjordes då jag inte kunde komma på något annat och även med tanke på att det felet förändrats efter förra gången men felen var konstanta.

Jag hade tänkt att börja plocka med det i helgen kanske men igår så börjde det välla upp vatten ur övertrycksventilen den verkar stå vidöppen nu och nivåglaset var nu tomt (?). Det läckte även droppar nedanför nivåglaset. Jag känner nu att det är lika bra att få maskinen översedd ordentligt hos en firma.

Alla tips mottages, i värsta fall får jag göra en resa och lämna den om det inte finns något i närheten av Linköping.

niklas
 

niad

Well-known member
Jag servade på Espressomech i Kärrtorp till sist. Vill dock fortfarande ha tips på bra ställen för service som tar emot sånt det inte sålt själva, helst omkring Östergötland.
 

Spider

Well-known member
Mycket tveksam att det finns något i Östergötland, däremot de jag litar mest på är Monteriva i huvudstaden.
 
Topp