KVARN: Santos 40 säljes

andcar

Well-known member
SÅLD!


Här kommer en perfekt kvarn för hemmabaristan. Har modifierat kvarnen och plockat bort den gigantiska originalhoppern och kört med en hopper från en Mazzer mini.
På två av bilderna sitter en liten variant av Mazzerhoppern på och för att få ut det mesta av kvarnen rekomenderas att köpa en sådan eller en annan liknande hoppern.
Kvarnen säljes utan hoppern på bilden, originalhoppern kan givetvis följa med trots att jag inte kan se att någon vill använda sig av den vid hemmabruk.
Har även bytt malskivor för lite drygt ett år sedan. Kvarnen lämnar väldigt lite spill i doserhuset och jag har även öppnat upp vid utloppet från malhuset så man enkelt kan använda en t-sked för att rensa bort och slippa gammalt kaffe.
Den finns för påseende i Umeå.

Kvarnen säljes på grund av att jag har köpt en ny och det får bara finnas en stor kvarn i köket. (Har dock fått dispens för två små...) :)
 

Bilagor

  • Santos_40_01.jpg
    Santos_40_01.jpg
    95.5 KB · Visningar: 62
  • Santos_40_03.jpg
    Santos_40_03.jpg
    93.9 KB · Visningar: 45
Senast ändrad:

andcar

Well-known member
Kvarnen är 36 eller 37 centimeter hög utan hopper. Den har stått under kökssåp där avståndet mellan bänkskivan och skåpen är ca 54 cm och det har gått fint att fylla på bönor med den lilla Mazzer Mini hoppern på bilderna utan att flytta kvarnen.
 

andcar

Well-known member
Ursprungligen är det en automatisk kvarn men den är som sagt modifierad lite för att bättre passa en kaffenörd. Bland annat genom att automatiken är bortkopplad då man allt som oftast inte vill ha hela dosatorn fylld med kaffe.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp