Köpa liten rost, var?

Magros

Member
Sugen på att rosta lite själv. Har inte plats/råd med HotTop eller liknande, utan tänkte mig kanske I-Roast eller Nesco.

Men var handlar man?
Baristashopen.se säger sig sälja I-Roast2, för 2400:- , men det känns lite drygt när Amazon (US) tar $180 = c:a 1100:-. Den är väl då för 110V, så det är väl inte smart att handla där direkt.

Tips?
 

costodia

Well-known member
Jag köpte en Behmor från Hasbean, cirka 200 pund. Då slipper man att beställa från USA och betala moms etc. Dessutom så förstod jag det som att Behmorn är det bästa hemmarosten.

Mvh Martin
 

martink78

Well-known member
Är man lite händig så kör man på en popcorn rost, det är nog billigast allternativet efter ugn. Kaffecompagniet säljer också iRoast men knappast för 1100:-...
 

Magros

Member
180 dollar var iofs utan frakt, så det var en lite orättvis jämförelse...

Har letat efter popcornmaskiner också, men bara hittat "Big Popper" (för stor), och en liten med blås genom galler i botten (inte bra har jag läst nånstans). Vill inte webshoppa heller, måste ju kolla den "live". Trodde det skulle vara lätt när man bor i Stockholm.

Om ingen skriver nåt annat intelligent här, är jag nog fortfarande mest inne på I-Roast2.
 
Senast ändrad:

martink78

Well-known member
Har livnärt en dröm om en 1kg rost, tanken var att vi skall vara några delägare...men men, en intressant rost tycker jag att Quest m3 speciellt den ändring som martink78 har gjort.

http://www.riktigtkaffe.se/showthread.php?32839-Quest-M3-in-da-house!&highlight=quest

Va!? Jag har inte gjort några ändringar? Om du tänker på probarna så beställde jag den sådan, kostade väl $20 eller så..
Har faktiskt inte sett nått behov av att modda den ännu...
 

martink78

Well-known member
Den gick att beställa med två termometrar, som tur var, men man fick dra det ur dem... Det gick att välja reglerbart varvtal också men det skippade jag..
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Funderar på att ta in Behmor i sortimentet hos Alnö Kaffehus.
Vill dock först ha lite intresseanmälningar (ej bindande).
Skicka ett pm eller mail för att jag ska få översikt av intresset.

Pris måste jag fundera på men det landar ngnstans mellan vad man får ge idag hos HasBean och vad man fick ge tidigare då pundet var högre.
 

Magros

Member
Låter trevligt Calobra, tyvärr har jag i dagsläget inte plats för en Behmor, utan jag måste hålla mig till dom små i "airpopper"-storlek. (IRoast, Nesco...) Vore kul om nån visste NÅNSTANS man kunde handla en 230V-version. England, Tyskland, Hongkong? Har letat/surfat.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp