Gaggia Baby Twin - Nu perfekt!

calleman

Member
Hej!

Köpte en ny Gaggia Baby Twin i julas och har varit totalt missnöjd tills idag! Gaggia har börjat leverera de nya filterkorgarna som ska ge mer/lättare crema. Helvete vilken skit, höll på att kasta ut skiten från balkongen! Jag har malt finare och grövre med min MDF men maskinen har sprutat både vatten o kaffe på väggarna hemma och det har varit totalt omöjligt att få till en perfekt espresso. :angry:

Idag var jag o handlade på mig lite prylar och köpte bland annat en 14g dubbelkorg från Synesso, proffs spridarhållare och filter i rostfritt och lite annat. Jävlar vilken skillnad! Nu äntligen så får jag fina råttsvansar och underbart dricka! Vet inte om spridaren gjorde nån skillnad men det blir lättare att hålla rent.

Så ni som funderar på en Gaggia Baby Twin, go for it men köp ny filterkorg om ni får med en "cremakorg" med bara ett litet hål undertill..

En nu nöjd Gaggia ägare som längtar efter att nu få testa massa nya bönor! :D
 

calleman

Member
Tja!

Jag var inne på http://www.kaffecompagniet.se/ som ligger på St. Eriksplan Sthlm. Litet ställe, bra service. Är bara en novis i ämnet men man blir bättre! Gjorde dock misstaget att hälla i Lavazza Rossa bönor imorse och det smakade riktigt annorlunda jämfört med Mauro Deluxe som jag gjorde slut på igår! :)

/Calle
 

martink78

Well-known member
Ja, sådana där dubbelbottnade korgar är verkligen ett djävulens påfund. Själv har jag borrat upp en sådan i desperat försöka att få den att funka.. :)
 

calleman

Member
Skaffade lite nya bönor och slängde i Åres - POP, vilken böna! Skulle kunna haft liiite mer vätska men vilken smak, lite citrus och annat härligt! Fick dock ställa upp kvarnen lite från Lavazza bönan jag hade innan. (Som jag förövrigt slängde)

/Calle
 

calleman

Member
Ångröret byts snart och PID har jag funderat på sen innan jag skaffade den! Vill få till det lite snyggt bara, borde inte vara några problem att modda den men jag hittar ingen som sagt att de gjort det. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,668
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp