Te och kaffehuset har fått nya ägare.

Kirtalez

Member
Tydligen så har te och kaffehuset bytt ägare nu sedan den 1a Januari. Jättetrevlig kille som numera står och tar hand om stället!
Satt och snackade i kanske 2 timmar om hur hans vision var för stället och såklart om kaffe^^

Om ni har möjlighet så sväng förbi och säg hej och lycka till.

Synd att man inte hann tacka av Claes och Mattias ordentligt men man får väl kompensera upp genom att hälsa på hos Samuel(tror han hette så, lite pinsamt om man har fel) och ta en kopp^^

Kanske bara jag som tyckte detta var av väsentligt värde för oss att veta?

Mvh Timmy
 

Eugene Tooms

Well-known member
Har också varit inne och snackat en stund. Som sagt jäkligt trevlig kille som har tagit över stället. Eftersom Tehuset Java i Lund verkar dra ner på sitt sortiment av förpackat (och därmed datumstämplat) kaffe lutar det åt att kaffet kommer inhandlas på Te och Kaffehuset fortsättningsvis. En liten omväg kan det väl vara värt!
Nästa besök blir förhoppningsvis snart för att hämta ut mitt beställda nakenfilter.
 

Pediatrik

Well-known member
Om jag är rätt informerad så kommer Mattias från Te & Kaffehuset fortsätta inom kaffesvängen som ansvarig för J&Ns rosteri i Malmö!
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Ah! Får kila in på en enkel och softa lite i baren inom kort! Te&Kaffehuset är en sann institution i Malmös kaffeliv.
 

FabianP

Well-known member
Koppi har precis varit "in the house", Åre finns på plats. Niroma praliner är på ingång i veckan (http://niroma.se), jag hade den stora turen att få provsmaka vissa av dem igår, kärlek vid första tuggan.

Fett ös, Samuel!

/Fabian
 

garwin

Active member
Stenqvist du är välkommen över när som.
Nu finns det lite nytt gott Kaffe från Umeå att testa oxå.

//Samuel
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Samuel, jag fattar inte vad jag har haft för mig som inte kommit in och softat i baren! Däremot så hoppas jag att det blir tillfälle imorgon fredag! Det går rykten över hela Malmö att det är riktigt coola kaffen på hyllan! Personligen är jag otroligt sugen att testa kaffen från Costas, TCC, Wendelboe, Supreme osv osv! Vi synes inom kort!
 

garwin

Active member
Dan,
Välkommen in imorgon finns där från runt 1030- 1800+
Ska nog kunna fresta dig med något gott från koppi, costas eller något annat som du kan falla för.
Costas skickade en trevlig levernas som vi har fått idag tex en Bourbon/Geisha 70/30 (Top of the line Blend)
Den ser jag själv fram emot att prova.
Men kom in så fr vi snacka lite!
Och till all andra Kaffeälskare i Malmö regionen VÄLKOMNA in!
 

garwin

Active member
Dan
Har just kommit tillbaka från Rom, men om du känner för det så kommer jag vara där imorgon o på Måndag.
Har lite go nyheter från vännerna på Drop Coffee och ett litet "gästspel" från ett trevligt ställe i UK, både Choklad o Kaffe.

Om du inte har tid så kom förbi nästa så får vi snacka lite "samarbete" och njuta av lite gott kaffe.

//Sam
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Samuel, din livsnjutare! Var förbi och drack en utsökt koppiespresso för några dagar sedan! Jobbar tyvärr hela lördagen på Solde imorgon, men på måndag ser det lovande ut! Samarbeten älskar vi att snacka om! Jag dyker in och softar och dricker enkla på måndag!
 

garwin

Active member
Tjena Mannen.

Självklart är man en livsnjutare, var ju skoj att du var inne men var ju inte här då. Nu har jag ett litet gästspel från Square Mile i kvarnen så kom in du om du har tid.

Hoppas helgen var bra,

Vi ses

Sam
 

garwin

Active member
:)
Ja vi kommer nog träffas någon dag, kommer vara inne alla dagar denna veckan.
Så det finns alltid något gott i kvarnen

Ha det gott
 

FabianP

Well-known member
Sessionen är avslutad, och kaffet levereras på torsdag, om jag är rätt informerad. Spännande.

/Fabian
 

FabianP

Well-known member
Imorgon kommer det finnas två nya kaffen från Koppi tillgängliga; Costa Rica i två versioner; Rostad för brygg, samt espresso, och Etiopien Hama. Känns överflödigt att påpeka att de alla tre är fantastiska?!

/Fabian
 

FabianP

Well-known member
...och nu finns The Coffee Collective också på hyllorna. Esmeralda Geisha, Kenya Kieni, och deras Espressoblend. 24 påsar all in all. :)

/Fabian
 
Topp