Sessionen är avslutad, och kaffet levereras på torsdag, om jag är rätt informerad. Spännande.
/Fabian
Sessionen är avslutad, och kaffet levereras på torsdag, om jag är rätt informerad. Spännande.
/Fabian
Imorgon kommer det finnas två nya kaffen från Koppi tillgängliga; Costa Rica i två versioner; Rostad för brygg, samt espresso, och Etiopien Hama. Känns överflödigt att påpeka att de alla tre är fantastiska?!
/Fabian
...och nu finns The Coffee Collective också på hyllorna. Esmeralda Geisha, Kenya Kieni, och deras Espressoblend. 24 påsar all in all.
/Fabian
Jag säger som Lovecoffee, gott snack Fabian!!
Det får ni dock gå till vår granne Luis, på Café 14 (Fersens väg 14), för att dricka...
Jag har blivit en riktig weed carrier åt Sam, inte för att jag klagar!
/Fabian
Ny laddning från Haugaard idag, minst sagt trevligt! Öppet 11-15 imorgon, som om vore det en helt vanlig lördag.
Vi har fått det hedrande förtroendet att kunna erbjuda våra älskade kunder prototypespresson Akura. En blend på Australien Mountain Top Peaberry och Panama Esmeralda Caturra natural. Den står på luftning till imorgon.
/Fabian
Senast redigerat av FabianP den 2011-07-08 klockan 21:06. Anledning: Specificering, och adderande pompösitet
Själv var jag less på Tehuset Java då allt J&N var minst 1 - 2 månader gammalt enligt datumstämpel fast butiken menar på att de har en "hög omsättning" på sitt kaffe. Men, efter att ha bett dem ta in udda sorter av J&N så beställs kaffet och kommer nästkommande tisdag. Rostdatum är då allt ifrån 4-12 dgr, påsarna får ligga max 20 dgr när jag är inne och norpar dem i omgångar. Blir dock en smula dyrare än jag är van vid då en 250g går på 105 spänn. (Jämfört med cirka 92kr för det supergoda kaffet på Koppi i HGB.)
Kaffe från Tim Wendelboe, fem olika sorter, och några få VST-filterkorgar finns nu på Te & Kaffehuset! Nås även via webshopen;
teochkaffehuset.noxshop.se
/Fabian
Följ oss!