Te och kaffehuset har fått nya ägare.

FabianP

Well-known member
Det får ni dock gå till vår granne Luis, på Café 14 (Fersens väg 14), för att dricka... :)

Jag har blivit en riktig weed carrier åt Sam, inte för att jag klagar!

/Fabian
 

FabianP

Well-known member
Ny laddning från Haugaard idag, minst sagt trevligt! Öppet 11-15 imorgon, som om vore det en helt vanlig lördag.

Vi har fått det hedrande förtroendet att kunna erbjuda våra älskade kunder prototypespresson Akura. En blend på Australien Mountain Top Peaberry och Panama Esmeralda Caturra natural. Den står på luftning till imorgon. :)

/Fabian
 
Senast ändrad:

MrNoOne

Well-known member
Har också varit inne och snackat en stund. Som sagt jäkligt trevlig kille som har tagit över stället. Eftersom Tehuset Java i Lund verkar dra ner på sitt sortiment av förpackat (och därmed datumstämplat) kaffe lutar det åt att kaffet kommer inhandlas på Te och Kaffehuset fortsättningsvis. En liten omväg kan det väl vara värt!

Själv var jag less på Tehuset Java då allt J&N var minst 1 - 2 månader gammalt enligt datumstämpel fast butiken menar på att de har en "hög omsättning" på sitt kaffe. Men, efter att ha bett dem ta in udda sorter av J&N så beställs kaffet och kommer nästkommande tisdag. Rostdatum är då allt ifrån 4-12 dgr, påsarna får ligga max 20 dgr när jag är inne och norpar dem i omgångar. Blir dock en smula dyrare än jag är van vid då en 250g går på 105 spänn. (Jämfört med cirka 92kr för det supergoda kaffet på Koppi i HGB.)
 

FabianP

Well-known member
Kaffe från Tim Wendelboe, fem olika sorter, och några få VST-filterkorgar finns nu på Te & Kaffehuset! Nås även via webshopen;
teochkaffehuset.noxshop.se

/Fabian
 

stefanolo

Well-known member
På grund av mitt relativt nyvaknade kaffeintresse har jag fått anledning att återupptäcka mitt Malmö. Nu är det inte pubar och nattklubbar som har någon högre prio utan trevliga kaffebarer/kaffebutiker med gott kaffe, både att dricka och bära hem i påse i form av nyrostade bönor. Sedan förra lördagen har jag varit på "The och kaffehuset" inte mindre än tre gånger och i eftermiddags drack jag en riktigt god doppio, en latte och ett par sippar på en mycket välsmakande cappuccino. Kaffet var Dellerhagen, ett espressokaffe helt i min smak. Det blir en påse nästa gång jag tittar in.

Jag rekommenderar verkligen ett besök oavsett om det är suget efter en dubbel som drar dig in eller en ny maskin som står på önskelistan.

Tack för mycket trevligt bemötande och avslappnad stämning...och inte minst gott kaffe! :)

/stefan

Lite gnäll...Rappa på lite med att ändra adressuppgifterna under "kontakt"...och uppdatera webbplatsen genom att ta bort det som är inaktuellt och sätt ut lite nya datum för kaffekurserna/hemmabaristakurserna ;)
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp