VWP Water processor

Novisen

Well-known member
Hmmmm.....vet inte riktigt vad jag skall tro....verkar lite väl bra....
Simpel grej till högt pris.....vi får se vad som kommer skrivas om den här produkten....
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Ja, detta kan inte vara annat än ren hokus pokus. För att en metallskiva som monteras på vattenledningen ska kunna ge "mjuk och lent vatten, minimerar kemikalier, tar bort dålig smak och lukt, färre bakterier, friskare hår och även lägre energikostnader"... så krävs nog en hel del magi :)
 

Tamper

Well-known member
Själv ställer jag mig mycket tveksam till denna pryl, främst p.g.a. den dåliga dokumentationen och förklaringen till hur det fungerar.
Det amerikanska patentet är mer ett mönsterskydd och beskriver inte funktionen.

Det finns ju andra "avkalkare" (inte filter) t.ex. magneter och elektriska som man monterar på inkommande vatenledning.

Nån som har provat?
 

Anders_sbj

New member
Hahaha, vilken totalt värdelös blåsning alla åkt på som beställt en sådan här! Det är bara en plåt/pplastbit som ska monteras på vattenledningen, med en klisterlapp på. Kolla in installationsfilmen: http://dittvatten.se/main.asp?menuid=35

mycket action i den filmen.
gillar också deras merförsäljning:

Fråga: Jag har en villa på ca 150 kvadratmeter. Kan jag montera en VWP 100 på inkommande kallvattenrör i källaren?
Svar: Nej, en VWP 100 räcker inte till hela ditt hushåll. Du ska montera en VWP 200 på inkommande kallvatten.
Denna bör kombineras med en VWP 100 i köket under diskbänken för att få ett bättre resultat.

Fint!
 

AndersSt

Well-known member
Lite off topic men det hela påminner om ett fästinghalsband för husdjur som säljs på en del håll. Det är en bricka av rostfritt stål som påstås "oscillera" och därmed skrämmer bort fästingarna. Inga andra verksamma beståndsdelar och förstås helt giftfritt. Jag frågade säljaren hur det fungerade och varför det inte behövdes några batterier. Han svarade att han inte visste det men att den sålde bra, kostade 400:- så någon skrattar säkert hela vägen till banken i alla fall...
 

Novisen

Well-known member
Hemsidan......nilemarkenergiprodukter fungerar ej har jag sett....verkar ju "seriøst"....Hahahaha...
Men går folk fortfarande på "afrikabrev" så førvånar detta inte mig...
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp