Fiorenzato Bricoletta

Molarin

Well-known member
Japp, så är det. Och sedan köpte Lupoo den. Men den har fortfarande en plats i mitt hjärta...
 

roccster

Well-known member
Jo jag hittade din (Molarin) tråd när du just köpt den.

Antar att du var ganska nöjd om den fortfarande finns där inne ;)

Får hem den på månd. så jag är som ett litet barn på julafton. Sen ska den bara installeras också, huvvaligen!!
 

Molarin

Well-known member
Enda problemet jag ser med den är att kabelstammen ligger på botten av maskinen. Får man en läcka någonstans så samlas vattnet just på botten...
 

lupoo

Well-known member
Japp, så är det. Och sedan köpte Lupoo den. Men den har fortfarande en plats i mitt hjärta...
...och nu står den på min kaffebänk.
Kan inte annat vara än nöjd. Hade ett "motorhaveri" under vår första tid tillsammans, men det löste Molarin.

Ruggigt stabil och pålitlig maskin på alla sätt som ständigt levererar. Att gå från vibrationspump är bara det en uppgradering som heter duga.

Dock som Molarin nämner så ligger kabelstammen lite olyckligt placerad, att man sedan har en konstruktion med en "vacuum brake valve" som sitter på kokaren och inte har något som fångar upp den vatten/ånga som kommer ut vid uppstart är lite konstigt. Själv har jag löst det hela med att bygga en liten kopp som samlar upp vattnet av en mazarin-form. Inget mer vatten på bottenplattan vid uppstart:lol:.

//lupoo
(fortsatt kaffebesatt men inte så ofta närvarande på RiktigtKaffe.se tyvärr)
 

lupoo

Well-known member
Har ingen aning om vad ni menar med kabelstam, men det visar väl sig när den är på plats.

Alla sladdar inne i maskinen samlats och dragits tillsammans.
Dom syns på bilden i det nedre högra hörnet (på bilden som theseal har tagit på den maskin som nu finns i min ägo)
attachment.php
 

BloodyMezzo

Well-known member
Hoppas du blir nöjd med maskinen! Jag tittade på den innan jag bestämde mig för Alex Duetto. Just nu har jag tyvär problem med den men när den beter sig som den ska så bara älskar jag den. Förefaller vara samma pump fast liggande i Bricolettan. Rotationspump ÄGER!
 
Topp