Uppackningstråd Eureka Mignon

Hardstedt

New member
Okej, dags för mig att göra debut på forumet efter en lång tids läsande. Tänkte dela med mig av uppackningen av min nya kvarn, en tjusig Eureka Mignon i Svart/Krom. Såg att det inte fanns så mycket info om denna på forumet idag, så jag tänkte att det kanske kan vara av intresse för någon. Tänkte komma tillbaks med lite tankar om kvarnen när jag testat den ett tag.

kartong.jpg
Posten levererar..
kartong2.jpg
Dags att öppna, känns som julafton igen
innehall.jpg
Så här ser det ut i kartongen, välpacketerat.
uppe.jpg
Allt kom fram helt som tur var, alltid lite oroligt.
krom.jpg
Lite snyggare med skyddsplasten borttagen så man ser kromen.
ihop.jpg
Såhär ser hela skapelsen ut
hornet.jpg
På plats i hörnet..
 
Senast ändrad:

hne

Well-known member
Skulle du kunna spela in ljudet av den i jämförelse med silvians pumpljud (eller någon annan bra ljudreferens)? Helst utan auto-gain och sånt dumt som påtvingas av i princip all hemelektronik.

Kanske är onödigt omöjligt svårt. Har i ungefär ett halvår funderat på uppgradera kvarnen till en sån där men vågar inte köpa något som jag inte hört först.
 

hrbrun

Well-known member
Skulle du kunna spela in ljudet av den i jämförelse med silvians pumpljud (eller någon annan bra ljudreferens)? Helst utan auto-gain och sånt dumt som påtvingas av i princip all hemelektronik.

Kanske är onödigt omöjligt svårt. Har i ungefär ett halvår funderat på uppgradera kvarnen till en sån där men vågar inte köpa något som jag inte hört först.

satsa på en begagnad cafékvarn om du vill ha något med lägre ljudnivå. Mindre skriktigt ljud, ju större malskivor. Typ.
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp