Panik i butik

Gholam

Well-known member
Ja, det är väl så. Man skulle nästan kunna ordna bussresa hit bara för att känna dofterna.
För övrigt skulle kunna tänka mig att gå ihop på ett par kilo råkaffe. Vi är väl några som rostar här i krokarna.

Jag kan också tänka mig gå ihop för en större beställning, även om jag har några kilo kvar sen sist...
 

martink78

Well-known member
I love the smell of roasting coffee in the morning... smells like victory! :D

Kan också tänka mig några kg råkaffe, även om jag har en del råkaffe kvar (och dessutom en hel köpekaffe efter Barista Camp) så saknar jag favoriten Harrar..
 

Gholam

Well-known member
I love the smell of roasting coffee in the morning... smells like victory! :D

Kan också tänka mig några kg råkaffe, även om jag har en del råkaffe kvar (och dessutom en hel köpekaffe efter Barista Camp) så saknar jag favoriten Harrar..

Samma här! Jag saknar lite "ljusa toner" i sortimentet.
 

Shaguar

Member
Var köper man råkaffe i 10kg batchar?

Apropå J&N så har jag hittat en (enda) fördel med kylan och det är att man oftare får känna doften av deras rostning när man kliver utanför dörren på morgonen.. men det är väl bara jag & HE här som har det privilegiet.. :)

Du är inte ensam! Väldigt nöjd när man känner den lukten på morgnarna :) Har varit på koppning nere på rosteriet också :)
 

martink78

Well-known member
Du är inte ensam! Väldigt nöjd när man känner den lukten på morgnarna :) Har varit på koppning nere på rosteriet också :)

Skoj, i vilket sammanhang var du där? Vi är några här som varit där vid lite olika tillfällen, sist var nog deras beans, leaves and love tror jag.

Vilket vädersträck bor du i? HE bor på Tullingesidan och själv håller jag till i Tumba.
 

Shaguar

Member
Tumba också, så vinden ska ligga rätt för att jag ska känna något :)

Jag tror det var STF som bjöd in till besök där, drygt ett år sen tror jag. Inte så jättenördigt då, mest pensionärer där som drack snabbkaffe till vardags.
Intresset för "nördkaffe" hade inte varat så länge då, så jag blev helt såld :)
Var upptagen under Beans, leaves and love - men nästa gång något dras ihop så hoppas jag komma med! :)
 

AX3L

Active member
Någon som vet på rak arm var man köper bästa fulkaffet till kaffepress (omalda bönor dvs) för en stackars fattig student i göteborgsområdet? :)
 

jh88

Member
Någon som vet på rak arm var man köper bästa fulkaffet till kaffepress (omalda bönor dvs) för en stackars fattig student i göteborgsområdet? :)

Prova Arvid Nordquist Gran Dia, finns att köpa på ICA Maxi. Tycker faktiskt den gör sig riktigt bra som press.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp