Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 17 till 24 av 31

Ämne: Panik i butik

Senior Member Gholams avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Citat Ursprungligen postat av HE Visa inlägg
    Tackar, nu har jag lite uppslag.
    Jo, jag rostar en del själv men just nu är gasolen slut, hehe.
    Calobra: Jag har fått för mig att vill man ha fint råkaffe så får man ju ändå betala en slant, så det kostar ju på ändå, om inte du har fin fina priser
    Sist jag räknade på det så gick fin råkaffe (i klass med J&N Brasilia Yellow Bourbon, Rwanda Gatsinga, El Salvador Finca La Delicias m.fl) på ca 110:-/kg. Det är i nivå med vad man betalar för Zoegas bönor. Däremot måste man köpa lite större kvantitéter (10kg) och förstås rosta bönorna (elkostnaden var inkluderat men räknat på elpriset för 2009). Värt att notera är att det där med att få till rostningen så att resultatet blir lika proffsigt som J&N är inte direkt en barnlek, men däremot att slå Zoegas är inte så svårt!
    Senast redigerat av Gholam den 2011-02-21 klockan 13:28.

Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av Gholam Visa inlägg
    Sist jag räknade på det så gick fin råkaffe (i klass med J&N Brasilia Yellow Bourbon, Rwanda Gatsinga, El Salvador Finca La Delicias m.fl) på ca 110:-/kg. Det är i nivå med vad man betalar för Zoegas bönor. Däremot måste man köpa lite större kvantitéter (10kg) och förstås rosta bönorna (elkostnaden var inkluderat men räknat på elpriset för 2009). Värt att notera är att det där med att få till rostningen så att resultatet blir lika proffsigt som J&N är inte direkt en barnlek, men däremot att slå Zoegas är inte så svårt!
    Var köper man råkaffe i 10kg batchar?

Apropå J&N så har jag hittat en (enda) fördel med kylan och det är att man oftare får känna doften av deras rostning när man kliver utanför dörren på morgonen.. men det är väl bara jag & HE här som har det privilegiet..

Reg.datum
    jan 2008
    Citat Ursprungligen postat av martink78 Visa inlägg

Apropå J&N så har jag hittat en (enda) fördel med kylan och det är att man oftare får känna doften av deras rostning när man kliver utanför dörren på morgonen.. men det är väl bara jag & HE här som har det privilegiet..
    HasBean. Upp till 10kg kostar ca £25 i frakt...Man fick bästa pris/vikt vid den vikten vill jag minnas. Dessutom får man kaffet levererat till dörren. De har ett stort sortiment, annars finns det säkert andra ställen som man kan beställa på och få ett bra totalpris.

Ja, det är väl så. Man skulle nästan kunna ordna bussresa hit bara för att känna dofterna.
    För övrigt skulle kunna tänka mig att gå ihop på ett par kilo råkaffe. Vi är väl några som rostar här i krokarna.

Reg.datum
    jan 2008
    Citat Ursprungligen postat av HE Visa inlägg
    Ja, det är väl så. Man skulle nästan kunna ordna bussresa hit bara för att känna dofterna.
    För övrigt skulle kunna tänka mig att gå ihop på ett par kilo råkaffe. Vi är väl några som rostar här i krokarna.
    Jag kan också tänka mig gå ihop för en större beställning, även om jag har några kilo kvar sen sist...

Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    I love the smell of roasting coffee in the morning... smells like victory!

Kan också tänka mig några kg råkaffe, även om jag har en del råkaffe kvar (och dessutom en hel köpekaffe efter Barista Camp) så saknar jag favoriten Harrar..

Reg.datum
    jan 2008
    I love the smell of roasting coffee in the morning... smells like victory!

Kan också tänka mig några kg råkaffe, även om jag har en del råkaffe kvar (och dessutom en hel köpekaffe efter Barista Camp) så saknar jag favoriten Harrar..
    Samma här! Jag saknar lite "ljusa toner" i sortimentet.

Du är inte ensam! Väldigt nöjd när man känner den lukten på morgnarna (: Har varit på koppning nere på rosteriet också (:

Liknande ämnen

1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 15:43
  2. Panik! Hela Norrköping stängt?! Måste ha kaffe!
    Av Sir Anselm i forum Shopping & konsument
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 15:40
  3. PANIK! katten har klöst i tapeterna!
    Av Tumadre i forum Kafferepet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 18:13
  4. Hål i påse. – panik! – telefonnummer?
    Av liturgius i forum Mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 12:53
  5. Panik! Trasig Gaggia?
    Av Anne i forum Hårdvara
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 13:11

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg