Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 31

Ämne: Panik i butik

Panik i butik

Finns det något annat kaffe än de fina kaffebönorna? Ibland måste man ju sänka kostnaderna och köpa ett billigare kaffe. Jag har hållit mig till den blå Musettin ett bra tag men nu går det inte längre. Är det nån som har några bra förslag på bönor som kan köpas i den vanliga matvarubutiken?
    Mvh
    HE

Köper ibland Molinari Oro. Funkar bra både som espresso och med mjölk. Vet dock inte om den är billigare än musettin. Finns på ica.

MVH
    Joakim
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Lavazza rosso, helt ok. Funkar bra med mjölk. 500gram för 60lappen på Willys.

Jag nödköper ibland Molinaris ekologiska. Den är rätt ok men gu va man känner sig hemkommen när man får fylla kvarnen med FTO eller nåra dyrgripar från da Matteo.
    Men jag håller verkligen med om att det börjar behövas en vardags-kvalitets-sektor i bönträsket. Finkaffet funkar inte i längden med min klena ekonomi. Särskilt inte sedan dottern kom till världen (vilket givetvis är MYCKET positivt! tro inget annat!).

Member
    Reg.datum
    okt 2008
    Löfbergs Monsoon Malabar blev jag positivt överraskad av för någon månad sen när jag inte fick tag på annat.

I min värld så är det det bästa "fulkaffet" man kan hitta där ute, normalt så är jag trogen storkonsument av J&N's La Bomba, så vet du vilka preferenser jag har.
    Bezzera BZ07
    Mazzer Mini E Mod. B

Varför nödkaffe? Inte alls nödvändigt. Rosta själv så har du alltid bästa kaffet till lågt pris.
    Jag driver Alnö Kaffehus. Vi säljer vårt rostade Norrlandskaffe och har alltid bra pris på råkaffe via RostaKaffe.se .

Tackar, nu har jag lite uppslag.
    Jo, jag rostar en del själv men just nu är gasolen slut, hehe.
    Calobra: Jag har fått för mig att vill man ha fint råkaffe så får man ju ändå betala en slant, så det kostar ju på ändå, om inte du har fin fina priser

Men hallå, du måste ju byta till Bruna Muetti. Mycket bättre än den blå om man vill ha lite mer karaktär.

Se för guds skull till att bara köpa färska påsar (räkna bakåt från bäst-före datumet). Är de mer än ett par månader så köp inte. Men en ny påse är faktiskt bättre än la Bomba nuförtiden.

Annars är faktiskt Zoegas Bellarazza (eller hur den nu stavas) riktigt bra fulkaffe om man får en färsk påse.

Vh
    T

Liknande ämnen

1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 15:43
  2. Panik! Hela Norrköping stängt?! Måste ha kaffe!
    Av Sir Anselm i forum Shopping & konsument
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 15:40
  3. PANIK! katten har klöst i tapeterna!
    Av Tumadre i forum Kafferepet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 18:13
  4. Hål i påse. – panik! – telefonnummer?
    Av liturgius i forum Mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 12:53
  5. Panik! Trasig Gaggia?
    Av Anne i forum Hårdvara
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 13:11

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg