kapsel eller pods?

Sny

Active member
Har gått ifrån vanlig espresso då det blev alldeles för mycket jobb och vill nu ha ngt enklare. Förstår inte skillnaden på pods och kapsel.... vad ska man ha?

Så i kapseltestet att dolce gusto och nespresso fick bäst... men så såg jag att även brunopasso verkar vara en vettig grej.

Åsikter?
 

Englund

Well-known member
Pods är något billigare (några ören) och på Brunopasson kan du reglera hur hårt den trycker på poden, och på det sättet påverka rinntiden något. En kasel kan inte påverkas på detta sätt. Brunopasson har även dubbla värmeelement så att den alltid är redo att skumma mjölk.

Skulle inte rekommendera en Gaggia till uteslutande pods eftersom de fungerar ok till detta men inte bra. Om man däremot tänker använda "vanligt" espressokaffe den mesta tiden och ibland komplettera med pods kan det vara en bra lösning.
 

Sny

Active member
Pods är något billigare (några ören) och på Brunopasson kan du reglera hur hårt den trycker på poden, och på det sättet påverka rinntiden något. En kasel kan inte påverkas på detta sätt. Brunopasson har även dubbla värmeelement så att den alltid är redo att skumma mjölk.

Skulle inte rekommendera en Gaggia till uteslutande pods eftersom de fungerar ok till detta men inte bra. Om man däremot tänker använda "vanligt" espressokaffe den mesta tiden och ibland komplettera med pods kan det vara en bra lösning.

Tack för bra svar! hade en Silvia tidigare så det kanske är dumt att byta till evolution. Kommer förmodligen att köra uteslutande pods då det som sagt blev för mycket jobb med silvian (har 3 småbarn varav den äldsta är 4 år så det måste gå smidigt).
 

DJ

Member
Jag har testat både Nespresso, Dolce Gusto och Tassimo och skulle definitivt rekommendera Nespresso. Den gör enligt mitt tycke bäst kaffe av ovan tre nämnda! Snyggast också för den delen och en väldigt snabb maskin.
 

Timpolanen

Well-known member
Dolce Gusto och Tassimo gör nästintill odrickbart kaffe så undvik!!! Nespresso duger fint om man ser till enkelheten :)
 

Sny

Active member
Dolce Gusto och Tassimo gör nästintill odrickbart kaffe så undvik!!! Nespresso duger fint om man ser till enkelheten :)

Jag har testat både Nespresso, Dolce Gusto och Tassimo och skulle definitivt rekommendera Nespresso. Den gör enligt mitt tycke bäst kaffe av ovan tre nämnda! Snyggast också för den delen och en väldigt snabb maskin.

Tack för era svar. Har bestämt mig för en brunopasso. God jul!
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp