Vad vill ni ha i julklapp? Vad skulle göra kaffelivet enklare?

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Om ni fick välja ett par saker som skulle underlätta ert kaffebryggande. Vad skulle det vara? Skulle det vara bönor förpackat i mindre påsar, bättre espressoblandningar eller kanske kvadrupelfilter? Eller vad är det ni irriterar er mest på?
 

martink78

Well-known member
En kvarn som spottar ut allt det kaffe jag precis har hällt i dosatorn och inte smyger undan nått gram för att sedan spotta ur det vid slumpmässiga tillfällen...
 

svartvest

Well-known member
Snälla Tomten

Jag har varit en rättvis och god kaffedrickare, under det gångna året. Dessutom har jag gjort mitt bästa att sprida specialkaffets evangelium bland hedningarna. För att gå vidare i denna kallelse vill jag nu önska en 1 kg kafferost. Ty jag lever i ett stad där blå mocka(jag tror det stävas så) regerar.

Önskar ödmjukas
Svartvest

Ps Tomten, om din ekonomi inte är den bästa nu, så kan jag vara med och bidraga från min kaffekassa.
 

hne

Well-known member
Jag önskar mig ett större brevinkast så posten får in kaffepåsar genom dörren. Eller btiker som har både färskrostat kaffe och öppet till 18:30 så jag hinner förbi på väg hem från jobbet.
 

Eugene Tooms

Well-known member
Har varit en snäll hemmabarista så jag räknar kallt med tomten i år.
Mitt kaffeliv skulle underlättas av ett par schyssta cappukoppar men det tror jag hustrun fixar så det slipper tomten.
Tomten kunde få komma med en lite kraftigare kvarn! Den skall vara ett par snäpp större än min Gaggia MDF, takhöjden 240cm i köket är den enda begränsningen.

Tror annars att det mesta jag behöver finns på marknaden, det är mest kostnaderna som begränsar. En snygg och bra dubbelkokare, liten nog att rymmas i ett normalt kök (Läs liten nog att accepteras av en normal fru) och en bra kvarn. Kanske en 0,5mm bredare tamper med riktigt skönt handtag också.
 

svartvest

Well-known member
Snart har ni chansen...tomten kommer...det är högtid att skicka in listan. Vad står det på er kaffeönskelista?
 

henrik82

Well-known member
Ett större kök skulle inte sitta helt fel, eller om jag tänker efter så skulle nog ett kafferum vara det jag önskar mig. Där jag kan ha alla mina kaffeprylar och plats för alla framtida kaffeprylar.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp