BOSCH TCA5201 eller C3 kapselmaskin?

abel48

New member
Ska köpa mig en kaffemaskin nu har jag tänkt. Har idag bara perkulator.
Har tittat på en C3 M1 kapsel maskin kostar starx under 1000:- men då kostar ju varje kopp ca 3kr och jag o min sambo dricker runt 8-10 koppar om dagen. så det blir ju dyrt....finns det några kapslar till denna maskin som man kan fylla på med eget kaffe? den använder Caffitaly kapslar.
Sen såg jag denna maskin, BOSCH TCA520 för ca 3500kr, lite för dyr mot vad jag tänkt men verkar ju vara billigt för en sån maskin. Vad kostar kaffe bönor till en sådan maskin?
Skulle gärna vilja ha lite tips och synpunkter...

/Anders
 

Delonghi

Active member
Smaken blir generellt sätt lite bättre med än kapselmaskin än med en helautomater. Trots det skulle jag rekommendera en helautomat framför en kapselmaskin. Det jag har sätt bland mina vänner som har skaffat kapselmaskiner är att de blir stående efter ett halvår eftersom varje kopp blir rätt dyr...

Tyvärr tror jag inte att du kommer att hitta speciellt mycket information här om varken C3 eller boschmaskinen eftersom det här forumet nästan uteslutande är inriktat på manuella maskiner.

Lycka till med köpet i alla fall.

//Thomas
 

asharidu

Well-known member
Kaffebönor kan du köpa billigt t.ex. på LIDL säljer löfbergs lila bönor för 39:- för 500 gram. Annars kan du hitta bönor på stormarknad som kostar mellan 50-70:- för 500 gram.

Jag skulle rekommendera en helautomat framför en kapselmaskin
 

asharidu

Well-known member
Kaffebönor kan du köpa billigt t.ex. på LIDL säljer löfbergs lila bönor för 39:- för 500 gram. Annars kan du hitta bönor på stormarknad som kostar mellan 50-70:- för 500 gram.

Jag skulle rekommendera en helautomat framför en kapselmaskin
 

henrico

Well-known member
Som budgetkaffe är den bruna påsen Musetti på Willys helt ok också, Lidls bönor använder jag som bryggkaffe - det är de riktigt bra som.
 

abel48

New member
Tack för allla tips. Blir nog att jag beställer en BOSCH TCA520 maskin. Vill ju inte bli ruinerad av kaffe drickandet.

MVH Anders
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp