Köpråd önskas, helautomatisk maskin

Gnoorki

Member
Hej,

Jag har sökt igenom forumet och letat runt på internet efter köpråd gällande en helautomatisk espressomaskin. Jag hoppas att ni kan hjälpa mig här.

Jag började mitt sökande efter en kaffemaskin men det verkar vara espressomaskin som det heter (ja, jag är en nybörjare inom detta område). Jag gillar kaffe oerhört mycket och vill ge mig själv en present som gör att det går att njuta lite mer av kaffet jämfört med dagens vanliga Krups-bryggare. Pods-maskin är inte av intresse då det verkar bli dyrt i längden.

Min budget ligger på ca 10 000 SEK.

Övriga krav som jag har är:
- Helautomatisk (jag är för slö för något annat även om det blir bättre med en manuell apparat).
- Inbyggd kvarn verkar praktiskt.
- Vattentank, jag har ingen möjlighet att dra fram en vattenledning.
- Ljudnivån kan ju vara tacksamt om den inte väsnas enormt mycket.
- Finns det kannbryggning så är det inte en nackdel. Men då måste det väl följa med kanna (om jag förstått rätt)?

En maskin som jag fastnat lite för är:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=175265

Är det en bra maskin för mig tror ni?

Tack på förhand
/G
 

museo12

Member
Personligen skulle jag titta på Juras och Saecos maskiner i din prisklass. Två av de ledande märkena när det gäller helautomatiska maskiner! Vad du än väljer - Lycka till!
 

Englund

Well-known member