Läsning

Admin

Member
Hjälp efterlyses!

Julkvällarna kommer att gå åt skrivande av artiklar till RiktigtKaffe.se och jag behöver hjälp med tips, inspiration och önskemål gällande dessa.

Vad vill ni läsa om? Vem vill ni skall intervjuas? Vilka besök vill ni görs? Är det något speciellt ni är sugna på att lära er eller vill att andra skall bli inspirerade av?

Tekniker, trender, metoder, utrustning, tillbehör, personligheter, tävlingar, alla tips är välkomna!

Så länge resurserna räcker till bensin och bilen håller så är allt möjligt att dokumentera.
Kaffe Sverige är fantastiskt och det finns många hjälpande händer på vägen så inget skall vara omöjligt! Barista Cup ligger mig varmt om hjärtat så det tillsammans med de tävlande Baristorna som gör en jätte insatts är inräknat.

Ser fram emot massa roliga och spännande förslag!

//DC
 

SirGrunge

Well-known member
En artikel om grundläggande terminologi och varför inte julklappstips gällande kaffesorter som ni på redaktionen gillar.
Ni bakom sidan behöver profilera er lite bättre.
 

martink78

Well-known member
En lite djupare beskrivning av hur COE fungerar skulle jag gärna se. Typ, vem ordnar, syfte, hur väljs domare ut, hur används resultatet. Hur standardiserade är det etc.
 
M

Medlem14302

Guest
Bra tips!
Vi har domare i Sverige som är med på COE är de är jätte duktiga!
Terminololgi, mycket intressant!
Profilering av personerna bakom RiktigtKaffe.se, jag har på min önskelista att någon extern ville göra en intervju med Forumets grundare David Molarin. Vet att han spenderat många nätter vid detta forum under alla dessa år efter jobbet.
Jag själv skrev så mycket på www.koppa.se när jag låg sömnlös i en kaffevärld full av frågor så nu är jag till er tjänst.

Jag skall låta denna tråden vara nu så att ni får fylla den med fler tips!

Kör hårt!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp