ECM Giotto har gått sönder :-(

cityjazz2000

Active member
Hej,
Satta igång min ECM Giotto imorse, och den värms inte upp.
Inget tryck...
Om jag kör igång vattnet så går det igenom, men inget tryck å ingen ånga.
Har ni några tips om vad jag kan göra, eller måste jag lämna in den till monterriva?
MVH,
Jonas
 

Mayhem

Well-known member
Troligast är väl att en säkring, pressostaten eller värmeelementet gått sönder. Lyser kokarlampan eller förblir den släckt?
 

Davidoff

New member
Börjar bli orolig att jag själv måste åka på samma kalas.

Har en Giotto som börjat klicka så fort man slår på den. Låter som ett relä. Brukar alltid ha maskinen igång förutom när jag är bortrest, och nu när jag kom hem och skulle starta upp min kära maskin, så kom straffet.

Ska testa att resetta termostatsäkrinngen som beskrivits tidigare, ytterligare förslag är dock varmt välkomna!
 
Senast ändrad:

Leran

Active member
Jag har råkat ut för samma sak 4 ggr nu. Köpte ett skydd mot strömspikar (testat två olika) men idag hände samma sak igen... Börjar ge upp. Någon som törs gissa vad som går sönder i elektronikboxen? Jag har en gammal om någon vill testa och se...
 

jjalvemo

Active member
Jag har råkat ut för samma sak 4 ggr nu. Köpte ett skydd mot strömspikar (testat två olika) men idag hände samma sak igen... Börjar ge upp. Någon som törs gissa vad som går sönder i elektronikboxen? Jag har en gammal om någon vill testa och se...

Har ingen aning vad som finns i de där. Men du kan ju alltid öppna den och se om du hittar något komponent som ser trasig ut.
 

pere

Well-known member
Vad kostade byte av elektronikboxen? Min giotto gick upp i tryck och sedan löste nån övertrycksventil ut och det kom lite vatten fram underifrpn. Nu händer ingenting??

hm.. ser att svaret fanns längre upp /Peter
 
Senast ändrad:

cityjazz2000

Active member
Jag har råkat ut för samma sak 4 ggr nu. Köpte ett skydd mot strömspikar (testat två olika) men idag hände samma sak igen... Börjar ge upp. Någon som törs gissa vad som går sönder i elektronikboxen? Jag har en gammal om någon vill testa och se...
När min renoverades så byttes hela elektronikboxen ut.
Kanske vore lika bra att byta ut din om den nu pajat 4 ggr?
MVH,
J.
 

robpup

Member
Nu har vibrator pumpen i min Rocket Cellini (http://www.monteriva.com/Product.aspx?pc=33&pos=18&pid=5949) börjat lägga av. Och garantin har gott ut!
Tänkte höra mig för om någon vet om man kan byta till en "rotationspump" tror jag att dom heter rakt av. Eller krävs det massa mekande.
Om det är möjligt vart är stället man köper en sådan i såfall. Om det inte går vart kan jag köpa en ny vibrator pump till bra pris?
Tacksam för snabbt svar!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp