Packning, vara, eller inte vara??

basse82

New member
Hej alla kaffevänner! Vad härligt med ett forum där man äntligen känner sig som hemma! Ärlycklig ägare till en Isomac Giada som för mig under 5 års tid funkat perfekt till nu. har haft maskinen på packningsbyte för ca 6 månader sedan. Ett av problemen var att maskinen läcker vatten mellan filterhållaren och brygghuset när man gör epsresso. surt surt. I min värld tycker jag det borde sitta en synlig gummiring i brygghuset som tätar mellan filterhållare och brygghus när man drar åt sin filterhållare. Järn mot järn som det är nu låter inte som ett tätt alternativ. När jag pratar med min serviceverkstad så säger dom att det inte skall finna en packning där, ser den helller inte på några sprängskisser som jag hittat via google.
Vad är rätt och hur ska jag få tätt? Om det skall finnas en packning, vart köper jag den?
Mycket tacksam för hjälp
Mvh
Sebastian
 

basse82

New member
Duenorth: Tack för svaret! ;-) Du gjorde min dag! Måste man montera bort brygghuset för att sätta dit en sådan packning?
 

duenorth

Well-known member
Nej det ska inte behövas. Nu har jag varken använt eller kollat på en Giada, men google är ens vän.
Det du kan behöva göra för att få ur den gamla packningen (om det finns någon där) är att ta bort spridarfiltret för att lättare få tag och passa på att göra rent bakom.
Om inte det går kan du skruva i en skruv i packningen och bara ta tag i skruven och dra ur den.
3738866.jpg

Bild på hur det tydligen ska se ut.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp