Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 56
    Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006

Kapselmaskin testet

Hittade inte nått ställe att kommentera RK's test av kapsenmaskiner så här är en tråd om det.

Det jag saknar i testet är det som vi kaffenördar är mest intresserade av, vilken smakade bäst?

Senior Member onymans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    För att få tyst på en cyniker som mig själv så bör man väl publicera vem som har skrivit artikeln och vem som har bedömt maskinerna samt om någon av de inblandade har nån koppling till de företag som företräder dessa maskiner?

Jag tycker det bör vara en skarp linje mellan redaktionellt material och betalda annonser vilket inte har varit fallet den senaste tiden på riktigt kaffe

Senior Member Gringubbens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Visste inte om testet förrän jag såg tråden.
    Håller med föregående.
    De kapselbrygder jag testat hittills har smakat undermåligt. Det här testet vänder sig nog bara till dem som vill ha något snyggt på bänken och inte är så noga med hur det smakar. Men finns de här?
    Skulle tro att majoriteten av dem bommar det här forumet och springer med stora kliv in på mediamakt o köper första bästa som försäljaren vill kränga på dem.
    En dubbel på morgonen=Jag är på gång. En dubbel till=Ready to rock.

Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av onyman Visa inlägg
    För att få tyst på en cyniker som mig själv så bör man väl publicera vem som har skrivit artikeln och vem som har bedömt maskinerna samt om någon av de inblandade har nån koppling till de företag som företräder dessa maskiner?
    Det framgår i pdf'en som det länkas till att det är DC som är skribent, men jag håller med om att det kunde vara tydligare.

Reg.datum
    maj 2006
    Jag tycker iofs det är bra att testa kapselmaskiner, det är ett lätthanterligt alternativ för icke-nördar och det borde gå att göra kapsenmaskiner som gör bra kaffe tycker jag. Men jag saknar som sagt en ordentlig smak-test. Kanske skulle vara ämne för en helt egen artikel.

Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av martink78 Visa inlägg
    Hittade inte nått ställe att kommentera RK's test av kapsenmaskiner så här är en tråd om det.

Det jag saknar i testet är det som vi kaffenördar är mest intresserade av, vilken smakade bäst?
    Personligen tyckte jag att Nespresso Ristretto smakade bäst. Det är väldigt svårt att jämföra då Nespresso och Adesso/Caffitaly främst är espressomaskiner medan DaolceGusto och Tassimo är kaffe- och chokladmaskiner.

Kan bra hålla med Molarin.. Och även lägga till att jag inte tror någon av de fyra testade maskinerna/systemen är ett dåligt köp. Alla olika systemen har fördelar och nackdelar.

Jag själv skulle däremot inte köpa något av de andra kapselmaskinerna, mio modo, Martello, mm.. Jag tror inte på någon framtid för de små systemen.

Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av onyman Visa inlägg

Jag tycker det bör vara en skarp linje mellan redaktionellt material och betalda annonser vilket inte har varit fallet den senaste tiden på riktigt kaffe
    Vi ska se över reglerna för hur näringsidkare ska få använda vårt forum. Artiklar, Tester, Guider och nyheter är helt redaktionellt. (Mat & Kaffe är en sponsrad avdelning vilket vi tydligt informerar om.)

Detta test genomfördes av DC, mig samt två "vanliga människor" från bank/kontor. Till kommande tester (kvarnar, bryggare och instegs espressomaskiner) ska vi bjuda in RiktigtKaffe-medlemmar då detta är produkter som mer riktar sig mot kaffeentusiasten.

Som kommentar på att testet skulle vara köpt kan jag väl nämna att en av våra största annonsörer är Kraft Foods, företaget bakom Tassimo.

Liknande ämnen

1. Kapselmaskin skall köpas, vilken rekommenderas?
    Av Martin_Blomberg i forum Espressomaskiner
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 15:48
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 08:20

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •