Vilken kaffelösning ska man ha till företaget?

jocce29

New member
Vilken kaffelösning är egentligen den bästa? Jag syftar till leverantörer som t ex. kaffeknappen som kan leverera en helhetslösning till företag.
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
om det är runt sthlm vi snackar, skulle jag utesluta cafébar kahls och monteriva, har ingen koll på jobmeal...

...vilken lösning du än väljer, så tänk på att små rosterier oftast har färskare och alltså (oftast) godare kaffe,
sen spelar själva maskinen inte så jätte stor roll, såvida det inte är ett riktigt urtids-djur i stil med perculator eller så, tror såna har tentakler. :D
 

svartvest

Well-known member
Bor du i där det finns ett lokalt rosteri kanske de kan leverera gott kaffe. Sedan är det frågan om apparat, så finns det nu dom med kvarn. Men jag kan tycka att de slaggar ihop ganska snabbt. Jag snackade med kaffekillen som gav mig en snabbgenomgång av maskinen, varje vecka rengjorde jag den och det kan behövas. Jag tror det var jobmeal, men sedan är det tråkigt att de är inte så kaffeintresserade mest tekniker som sätter ut maskiner.

Hur många skall dricka kaffe? Kommer kaffet att bli gammalt i den? Bra kvarn och pressbryggare med färdiga måttsatser för kaffe och vatten?
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp