Barista camp 2011

Molarin

Well-known member
Åre Kafferosteri klara!

Zoegas klara! - Kommer att prata om sensorik.

Johan & Nyström - Workshop om bryggkaffe samt föredraget "Kaffets resa till koppen"
 

hrbrun

Well-known member
Vore kul att ha en workshop om identifiering av smaker. Att lära sig identifiera och sätta ord på smakinslag, typ "det här kaffet smakar ju vanilj, röda bär, läderspänne, gamla strumpor" och så vidare... :)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Åre kommer! F-n värt slanten bara det! Jag säger som han som vann sista platsen på grabbplanet till Montreal (MixMegapol) på frågan om han kunde få ledigt för resan: "Annars säger jag upp mig!"

//Stefan (som nu hoppas hårt på att bli en av vinnarna av biljett till BC 2011)
 

Molarin

Well-known member
Vore kul att ha en workshop om identifiering av smaker. Att lära sig identifiera och sätta ord på smakinslag, typ "det här kaffet smakar ju vanilj, röda bär, läderspänne, gamla strumpor" och så vidare... :)

Sådant borde det bli under både Scaes och Zoegas workshops.

Åre kommer! F-n värt slanten bara det! Jag säger som han som vann sista platsen på grabbplanet till Montreal (MixMegapol) på frågan om han kunde få ledigt för resan: "Annars säger jag upp mig!"

//Stefan (som nu hoppas hårt på att bli en av vinnarna av biljett till BC 2011)

Det är ett grymt startfält i år. Nu återstår bara att pussla ihop allt... Vi vill ju att alla ska få lyssna på och göra allt

Grattis till Montreal-resan! Häftigt!
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Ja, nu var det ju inte jag som vann resan till Montreal då... ;) Tyckte bara att killen som kammade hem resan dit så skönt spontant sa att han skulle säga upp sig om han inte fick ledigt! Jag SKA med på BC 2011, så är det bara! :)

//Stefan (som ikväll ska njuta både Åre POP och Koppis Misty Valley och som ser fram emot denna smakupplevelse)
 
Senast ändrad:

Molarin

Well-known member
Aha... Jag läser som en kratta.

Kahls är med!
Lilla kafferosteriet är med!

Och Richard kommer tillbaka! Denna gången med bryggare!
 

danwi

Well-known member
Riktigt schysst uppslutning från kaffesverige. Det är ju bara så gjutet att man ska åka till BC :)
 

PF013

Well-known member
Och om danwi får tummen ur och kommer över och hjälper till att mecka lite så kanske det blir ett nanorosteri på parkeringen också...
 

Stefan Böna

Mr Microtext
En sak som jag upptäckte igår var att en justering uppåt i temperatur påverkade extraktionen (flödesmässigt) rejält. Samma malning, samma mängd, men högre temperatur gav bara droppar där tidigare det fanns ett bra flöde. Har dryftat detta som hastigast med Christoffer Levak och vi kom fram till att detta kunde vara något att ta upp på BC 2011: hur påverkar temperaturen i gruppen och i portat flödet under en extraktion? Och varför?

//Stefan (som är lite stolt över att ha hittat ett ämne att föreslå till Barista Camp 2011; inte ofta det händer)
 

doppio

Well-known member
Kan bli hektiskt att klämma in hela programmet om det är så många som står bakom, det var kort om tid för alltihop redan förra gången.

Själv så får jag nog hoppa över campet denna gången, blir tight att få in i planeringen.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Så var man betalad och klar för nästa års event med stort E! Kommer att bli hur kul som helst; förhoppningarna kan inte vara för höga för något sådant här! :)

//Stefan (som nu håller tummarna blåa för en vinst av biljett till Barista Camp 2011; jag måste väl få vinna någon gång)
 

Mayhem

Well-known member
Vad är det för starttid på fredagen och sluttid på lördagen? Sitter och tittar lite hur man skall ta sig dit, man vill ju inte missa något men samtidigt inte behöva släpa sig ur sängen tidigare än nödvändigt på fredagen :p
 
Topp