Ny uppackningstråd Izzo Alex Duetto

BloodyMezzo

Well-known member
Tjoho!

Äntligen kom den! Köpte till slut min drömmaskin från Stoll Espresso. Tänkte bidra med några bilder som kan vara informativa för potentiella framtida köpare. :)

Tyvärr verkar det inte gå att skriva text till varje bild men som ni kan se så fraktar Stoll sina maskiner i dubbla kartonger. Ett lager frigolit innanför varje kartonglager. Hunden är lika nyfiken som husse!

Maskinen kom till min stora lycka med de blanka fötterna. Däremot blev jag lite konfunderad för jag beställde ett isolerat ångrör som extrautrustning. Till min förvåning kom det inte som extrautrustning utan monterat på maskinen. Jag känner mig lite blåst på det ordinarie ångröret för det stod inget på hemsidan om att "köpet" egentligen var en uppgradering av det befintliga röret. Eller så har de bara glömt packa det. Jag är inte riktigt säker på vilket rör jag fått. Har mailat om det. Har haft kontakt med en snubbe som heter Guntram på Stoll och han har varit mycket serviceinriktad.

Maskinen kom också inplastad på i princip alla kromade delar. Ursäkta den anskrämliga figuren som står och river bort plasten. Det var otäckt vad jag såg tjock ut den dagen. ;)

Maskinen stortrivs mellan min Rocky och Moccamaster. Kalaskul att vara igång med kaffet igen! :D
 

Bilagor

  • IMG_0411.jpg
    IMG_0411.jpg
    94 KB · Visningar: 76
  • IMG_0413.jpg
    IMG_0413.jpg
    93.4 KB · Visningar: 81
  • IMG_0416.jpg
    IMG_0416.jpg
    75.5 KB · Visningar: 75
  • IMG_0425.jpg
    IMG_0425.jpg
    85 KB · Visningar: 115
  • IMG_0429.jpg
    IMG_0429.jpg
    90.4 KB · Visningar: 136

JKolmo

Well-known member
Grattis!! Du kommer garanterat bli nöjd. Ta bort utropstecknet på e61an innan det bränns fast...
 

BloodyMezzo

Well-known member
Trevligt! :D

Vad är det för koppar du har ovan på maskinen..? Riktigt snygga!

Tack! =) Kahla-koppar köpta på halva-pris-kompis på Kaffemaskinen (ska föreställa att vara svarta men blev lite överexponerade). De sålde ut sitt sortiment av dem för ett drygt år sen då jag köpte min första maskin. Finns på NK och på Lagamati.
 

BloodyMezzo

Well-known member
Eller hur! Och det är så frustrerande, om jag dricker mer än motsvarande två dubbla espresso när jag kommer hem på kvällen så kan jag inte sova! Med en ynka dubbelkopp på morgonen så blir det ju bara tre om dagen! Fatta hur lång tid det kommer ta innan jag kan slå ut de 17 000 maskinen kostade på ett anständigt antal koppar kaffe!
 

AndersSt

Well-known member
Lite off topic:

Är din bänkskiva gjord av Silestone? Den ser precis ut som min. Är du nöjd med den? Jag insåg aldrig hur mycket man måste putsa och torka för att hålla den snygg...
/ Anders
 

BloodyMezzo

Well-known member
Lite off topic:

Är din bänkskiva gjord av Silestone? Den ser precis ut som min. Är du nöjd med den? Jag insåg aldrig hur mycket man måste putsa och torka för att hålla den snygg...
/ Anders

Oj! Det var en fråga det. Jag vet inte vad silestone är. Jag skulle tro att svaret är nej. Hela mitt kök (utom de svarta handtagen) är Ikea. De gör ju inte sina stenskivor ur en solid stnbit utan genom att blanda 95 procent "stenmjöl" med nån sorts akrylplast. Och visst, den ser fort dammig ut men tokigt läcker när den är ren! Jag hade funderat på andra svarta stenskivor (svart granit påstås vara bra) men då har man ju ingen garanti för att de passar ihop med skåp och ho och annat så jag vågade inte. Annars verkade inte priset vara nån stor skillnad från ikea märkligt nog.
 

BloodyMezzo

Well-known member
Lite off topic:

Är din bänkskiva gjord av Silestone? Den ser precis ut som min. Är du nöjd med den? Jag insåg aldrig hur mycket man måste putsa och torka för att hålla den snygg...
/ Anders

Oj! Det var en fråga det. Jag vet inte vad silestone är. Jag skulle tro att svaret är nej. Hela mitt kök (utom de svarta handtagen) är Ikea. De gör ju inte sina stenskivor ur en solid stenbit utan genom att blanda 95 procent "stenmjöl" med nån sorts akrylplast. Och visst, den ser fort dammig ut men tokigt läcker när den är ren! :)


Jag hade funderat på andra svarta stenskivor (svart granit påstås vara bra) men då har man ju ingen garanti för att de passar ihop med skåp och ho och annat så jag vågade inte. Annars verkade inte priset vara nån stor skillnad från ikea märkligt nog.
 

svartvest

Well-known member
Fötterna kan förresten köpas separat om du inte uppdaterat redan. Kostade typ 70 spänn styck men eftersom resten av maskinen är så snygg känns det värt det att slippa plasten tycker jag.

Jo tanken slagit mig, men så trillade jag på en K30 så man får ta det lugnt med beställningar, ty frun kan tycka att man skall ha andra prioriteringar...men serverar man en god americano på morgon och en espresso på kvällen så går det med tiden att få igenom..;-)
 

martink78

Well-known member
Eller hur! Och det är så frustrerande, om jag dricker mer än motsvarande två dubbla espresso när jag kommer hem på kvällen så kan jag inte sova! Med en ynka dubbelkopp på morgonen så blir det ju bara tre om dagen! Fatta hur lång tid det kommer ta innan jag kan slå ut de 17 000 maskinen kostade på ett anständigt antal koppar kaffe!

Haha.. ja, men kvalitet kostar ju.. :) Dessutom får du slå ut det på all tid du tänker på kaffe också.. ;)
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp