Duger Hugin Coffea, samt lite köpråd

Gringubben

Well-known member
Jag undrar oxå varför den anses bäst.... För om det bara är finnishen som är skillnaden så passar en Gaggia Baby Dose mina behov bäst. Däremot så kanske jag köper en classic bara för att den känns tryggare. Just för att jag inte vet riktigt vad skillnaden är och satsar helst på ett säkert kort.

Jag kan tänka mig att jämförelsen Baby Twin/ Classic är som att jämföra en vanlig VW Golf med en Golf GTI ungefär. Jag dricker ju aldrig kaffe m mjölk, men har läst att om man moddar vilken av Gaggiamodellerna som helst med Rancilios ångrör, så blir mjölkskumningen lika bra som på Silvian.
Baby Dose vet jag inte riktigt vad den har för features.
 

Gringubben

Well-known member
Snacka om osäkert kort. Hittade den här gamla baby gaggian på ebay. Är inte det jag är ute efter men det får en att tänka efter.

Hur gammal baby gaggia vågar man satsa på?

Beror nog helt på hur den är skött m service och regelbundna rengöringar.
På E-bay/blocket kan man nog aldrig vara säker. Den på bilden såg ut att ha några år på nacken, men ett lågt pris så kanske man vågar.
 

Gringubben

Well-known member
Jag kan tänka mig att jämförelsen Baby Twin/ Classic är som att jämföra en vanlig VW Golf med en Golf GTI ungefär. Jag dricker ju aldrig kaffe m mjölk, men har läst att om man moddar vilken av Gaggiamodellerna som helst med Rancilios ångrör, så blir mjölkskumningen lika bra som på Silvian.
Baby Dose vet jag inte riktigt vad den har för features.

Kanske läge att starta ny tråd; de exakta skillnaderna mellan de olika Gaggiamodellerna. Man vet ju i stort sett bara vad ens egen modell kan. Sagt o gjort.
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp