Tips på rengöringsmedel....

Novisen

Well-known member
Hej...

Har köpt en Elektra Barlume 2 grp som jag tänkte gå igenom innan den körs igång..
Skicket är fint har inte används så jättemycket vad jag "hört"...maskinen är från 2002 och har stått i ett varmgarage 2-3 år nu så den behöver nog en grundlig genomgång.
Jag har tänkt plocka ner den fullständigt och göra i ordning allt och skulle något vara trasigt får jag beställa reservdelar....

Det jag undrar är vad Ni har för tips på bra medel för rengöra rör,tank,packningar m.m....vad Ni har för erfarenhet av ett dylikt projekt:unsure:

Mvh Anders
 

UbbeK

Well-known member
Citronsyra och Puly (Ett av alla fab. espressomaksins rengöringsmedel). Körde jag med när jag gjorde renoveringen på min NS MAC 2000.
 

Novisen

Well-known member
Ultraljudstvätt verkar ju vara jättesmidigt plus att resultatet blir bra.........Någon som vet om man kan hyra eller någon firma som utför tvättning..
Tänkte sänka hela tanken (13 liter) plus diverse andra detaljer....:))))
 

Novisen

Well-known member
Har plockat ner den en del och slåss av hur lätt servad den är...lite skruvar sen är den nästan naken..:)))
Allt ser fint ut inga igentäppta rör,värmepatronen ser nästan ny ut, lite kalkavlagringar till skummarna bara...
Det enda som var att den hade lite svart vatten kvar i tanken men det tror jag är avfällningar från koppartanken ingen gegga eller annat....
Så det verkar bli lättare än vad jag trodde.......en rejäl upputsning bara...:))))))
 

Novisen

Well-known member
Har plockat ner den en del och slåss av hur lätt servad den är...lite skruvar sen är den nästan naken..:)))
Allt ser fint ut inga igentäppta rör,värmepatronen ser nästan ny ut, lite kalkavlagringar till skummarna bara...
Det enda som var att den hade lite svart vatten kvar i tanken men det tror jag är avfällningar från koppartanken ingen gegga eller annat....
Så det verkar bli lättare än vad jag trodde.......en rejäl upputsning bara...:))))))
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp