espressomaschinendoctor.dk

jjalvemo

Active member
Hej, jag tänkte beställa en rotationspump med motor från espressomaschinendoctor.de. Det är dock lite svårt att veta vad man skall ha då de varken skriver ut modellnumer eller specifikationer på grejerna. Tyvärr är de också riktigt dåliga på att svara på frågor. har frågat på engelska 2 ggr via deras webbformulär utan svar.
Vad är era erfarenheter av espressomaschinendoctor?
 
Senast ändrad:

Hank

Well-known member
Jag beställde element och kvarnskivor därifrån och det tog en dryg vecka att få hem sakerna.
Tyckte det funkade bra och man kunde följa händelseförloppet på deras hemsida.
Har dock inte provat att ställa några frågor till dom.

//Henrik
 

jjalvemo

Active member
ok, vad bra. Jag vill minnas att jag har sett fler här som köpt just malskivor där ifrån. Det här ska nog gå bra. Tack
/ Jesper
 

jjalvemo

Active member
Mitt paket anlände äntligen förra veckan:D. det tog ca 2 veckor att få paketet. De kunde helt klart paketerat grejerna bättre då paketet till min förtvivlan var mos när jag hämtade det på posten:eek:hmy:. Jag var lite orolig för rotationspumpen som låg precis på det mest ihopklämda stället. känns inte helt ok, men den verkar fungera fint .
.Jag beställde också ett par nya malskivor till min macap m4-kvarn som säkert behöver bytas någon dag. De låg sked i en påse. stål mot stål, den enes "taggar" mot den andres baksida. Så det är massa små jack i den ene. se bild. Känns inte helt bra. Det här måste jag väll klaga på?
kaffe01.jpg
kaffe02.jpg
 

hne

Well-known member
Bruchgefahr är väl tyska för ungefär "bräckligt". Jag gissar att dina befintliga malskivor ser bättre ut än sådär.

Jag skulle nog inte tagit emot ett paket som sett ut sådär. Det är krossat-glas-symbol på tejpen och kartongen ser överkörd ut. Det borde de fatta på posten att det inte är OK.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp