Problem med ny gaggia classic

MangeH

Well-known member
Hej.

Jag har en helt ny gaggia classic och jag har ett problem.
Det kommer inget vatten alls genom brygghuvudet.

Jag har börjat med att slå igång maskinen och köra igenom vatten genom ångmunstycket, Men när jag slår av ångknappen så kommer inget genom brygghuvudet.

Allt vatten verkar gå tillbaka genom returslangen
 
Senast ändrad:

HE

Well-known member
Har du tryckt in knappen för själva vattenmatningen samtidigt som har ångknappen på och öppnar ångröret? Alltså allt på en gång? Kanske var det det du menade:huh:

Hjälper inte det har jag tyvärr ingen aning.
 

MangeH

Well-known member
Vad jag menar är att jag följt instruktionerna typ.

1. Fyll tank och öppna ångventil + slå på brygg + ångswithc. Vatten kommer genom ångrör.
2. Stäng ångventil, slå på enbart bryggknappen. allt vatten går genom returslangen ner i tanken. Inget genom brygghuvudet. (öppnar jag ångventilen här så kommer vattnet den vägen)
 

HE

Well-known member
Ja, det var så jag menade. Och då borde det ju fungera. Det kommer inget vatten om du låter det flöda riktigt länge från ångröret samtidigt som knapparna är intryckta?
Dessvärre är det mitt enda tips. Surt när man är sugen på att pröva sin maskin.
 

MangeH

Well-known member
Nej det verkar helt stopp. Drog igenom en och en halv tank genom ångröret innan.
Vattnet går ju tillbaka i tanken så det är väl säkert Övertrycksventilen eller nått.
 

HE

Well-known member
Är maskinen ny? Då kanske man ska ta det lugnt med att skruva ner maskinen. Annars kan du ju öppna upp och kolla så det står rätt till.
 

HE

Well-known member
Upps, det står ju helt ny. jag kollade lite andra trådar och det stod ju lite om diverse klämda slangar och lösa delar. Har du köpt maskinen i närheten så du kan lämna in den.
 

grebdnul

Well-known member
Jag antar att du stänger av ångknappen oxå när du ska brygga? Det stod inte så i din beskrivning vad jag kunde förstå. Annars pumpar den ut i ångröret och med stängd ventil så går nog allt tillbaka i returen. Annars är det väl fel på maskinen.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp