Caffe Ionia superior, hur få tag på?

Gringubben

Well-known member
Hej, alla!
Var hemma hos en polare för ett par veckor sedan, och han drog ett par dubbla på Caffe Ionia superior. Han har köpt kaffet själv på Sicilien, och jag tyckte smaken var utmärkt. Mycket chokladig utan nämnvärd beska och ingen syra, precis som jag vill ha det.
Nu undrar jag bara hur jag kan få tag på bönorna utan att åka till Sicilien. Jag vet att det finns en annan Caffe Ionia här, Gran Crema, och den ska jag testa när det är dags att handla igen, men jag befarar att den kanske inte är lika god.
Hoppas någon vet.
 

Gringubben

Well-known member
Är det så ställt att den samlade kunskapen på forumet går bet på detta?
Man kanske kan hoppas att det finns någon här som är kunnig i det italienska språket, som kan scanna av italienska websajter. Själv kommer jag tyvärr till korta.
 

Satyricon

Well-known member
Finns en hel del webbutiker som säljer Ionia, vilket redan påpekats, men det är sannerligen inte många som säljer Ionia Argento Superior som hela bönor. Jag har bara hittat kvartskilospaket med malet. Du får väl mejla till Sicilien och fråga verkmästaren.
 

Gringubben

Well-known member
Ska maila dem på Sicilien också, även om oddsen för att de ska förstå engelska kanske inte är de allra gynnsammaste.
 

Gringubben

Well-known member
Uppdatering.
Har nu testat Ionia Gran Crema. Bra, men inte bättre än andra italienare. JB coffeehouse kan ta hem Espresso Superior åt mig, men det intressantaste är prisförslaget från England för Gran Crema. 12 pund kilot och 30 pund i frakt. Skillnaden är inte så stor mellan Espresso (inte Argento) Superior och Gran Crema, så det kan vara hyfsat intressant.
 

Satyricon

Well-known member
Jag köpte ett kilo Ionia Superior för under 5 euro i förrgår, i en vanlig matbutik i Palermo. Bra pris, tycker jag.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp