riktigtsaffran.se

johey

Well-known member
Nej, jag ska inte starta ett nytt forum. Icke desto mindre vill jag ha tag på riktigt saffran, utan gurkmeja, ringblommor och E666. Några tips?

Jag vill baka lussekatter, inte currybullar.
 

johey

Well-known member
Men så fint! Åker dit ögonblickligen.

Mortlar man det med sprit när man ska baka med det, eller är det när man gör julsnapsen?
 

johey

Well-known member
Mycket trevlig butik! Mången tack för tipset!

Finfin saffran enligt mina lekmannasinnen, och faktiskt till samma pris som i vilken butik som helst. 140 riskdahler för 2 gram. Nu får vi se om mina lussekatter blir vad jag hoppas. Har tänkt improvisera ihop dem på min vildjästdeg.
 

swirve

Well-known member
Det är ingen som provat att köpa saffran på ebay eller liknande? Saffran är ju så satans dyrt i affär i Sverige. Risken är väl stor att man blir pålurad nånting annat på ebay.
Jag köpte vanilj på ebay (också jäkligt dyrt i affär i sverige) och då fick jag 20 stänger för 100 spänn, dvs. 1/5 av priset i Sverige. Borde ju kunna finnas saffran billigare också då tycker jag.
 

johey

Well-known member
Med tanke på att det, enligt vad jag läst idag, går åt 150 krokusar för ett gram saffran, tycker jag att svenska priserna är riktigt låga. :)

Mina lussekatter blev helt makalösa med det finfina saffranet från Essencefabriken.
 
Topp