Presentation av en norrbottning

bjsulla

Well-known member
Hej på er alla

Jag heter Björn, är 42 år och har äntligen införskaffat en espressomaskin. Införskaffandet av maskin kom lite hastigt eftersom frugan plötsligt sa "Den där ska vi ha", snacka om kärlek vid första ögonkastet. Jag som försöker vara en god make gjorde precis som hon sa utan protester.

Just nu så har jag en Compak K-3 Touch kvarn och en Brasilia Mini Classic maskin och kämpar febrilt med att lära mig allting om extraktionstider, flushningar och malningsgrad. Största problemet är väl att fortfarande så gav min C3 modell 30 mer crema än vad jag lyckas prestera nu för tiden. Övning ger färdighet som dom säger.

Jag blev dirigerad till forumet av min bror som är medlem sedan en bra tid tillbaka.
 

GLC

Well-known member
Snyggt, riktigt bra setup. Det är bara att fråga på om det är något du undrar över, här är det många som gillar att hjälpa till.

Välkommen!
 

HE

Well-known member
Haha, vilken bra fru du har:D
Kaffet kan ju stöka när man drar igång sin karriär. Ofta kan man få bättre resultat om lägger ner lite valuta på dyrare kaffe, men det visste du kanske.
Välkommen!
 

martink78

Well-known member
Välkommen!
C3:ans crema var gissningsvis fuskcrema, filtret på sådana maskiner är ofta dubbelbottnat med ett litet hål i botten och det ger alltid crema om du så laddar med grus...
 

svartvest

Well-known member
Välkommen från en västerbottning. Har du vägarna söderut så är du välkommen för en stund av nörderi...
 

Videoten

Well-known member
Va kul att du hittat hit, med så klok fruga borde du även lyssna på din kloka broder och investera i en Behmor 1600 tillsammans med honom :)
 

bjsulla

Well-known member
Välkommen från en västerbottning. Har du vägarna söderut så är du välkommen för en stund av nörderi...

Det tackar jag verkligen inte nej till. Var ändå lite sugen på att åka söderut och boka in mig på en kurs på Costas i Umeå.

@ martink78 - Du har så rätt. Kanske skulle testa och dra ett skott med grus. Det skulle förmodligen inte smaka speciellt gott men det gjorde det ju inte med kaffe heller i ärlighetens namn.
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,623
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp