Kapselmaskin skall köpas, vilken rekommenderas?

Martin_Blomberg

Well-known member
Jag har flyttat till Oslo och på mitt jobb i Oslo serveras tyvärr inte lika bra espresso som när jag bodde och arbetade i Sthlm. Tänkte helt enkelt köpa en kapselmaskin och ha på kontoret.
Jag har sett följande märken till salu här i Oslo:
Nespresso
Nescafé
DeLonghi
OBHNordica
Phillips Senseo

Är det någon här som har erfarenhet av något av dessa maskiner och vilka kan ni avråda från att köpa resp rekommendera?

Det är max 4 koppar per dag det rör sig om för min del.
Prisnivån helst mindre än 1500kr
All info om kapselmaskiner mottages tacksamt :)
 

rfi99

Active member
Tycker att nespresso är ok. Har en d90 på jobbet och är en av de minsta maskinerna från nespresso.
De har bra och varierande urval på deras webshop.

Provade obhs maskin men gillade inte deras espresso.
 

StefanEngelien

Well-known member
Velkommen til Oslo! :)

På jobben min gikk vi lei av Selecta kaffemaskinen, og leier derfor tre profesjonelle Nespresso maskiner (CS 220 pro). Man får maskinen gratis om man går med på å kjøpe et minimumsantall kapsler i måneden i et år. Det høres ut som om du er godt over 50 kapsler i måneden alene, og da kan du få en CS 100 Pro helt for deg selv :) Kapslene koster 3.75 nok per stykk. Du kan inngå avtalen som privatperson, bestiller på nettet, og får kapslene med bud innen 48 timer. Se http://www.nespresso-pro.no for mer info.

Men, de av oss som er ordentlige kaffenørder gikk selvfølgelig lei av Nespresso også... :) Nå bruker vi Aeropress og kaffe fra Tim Wendelboe, som vi kverner på en Wilfa CGR (599 nok hos Elkjøp eller Komplett).

Stefan
 

Martin_Blomberg

Well-known member
Velkommen til Oslo! :)

På jobben min gikk vi lei av Selecta kaffemaskinen, og leier derfor tre profesjonelle Nespresso maskiner (CS 220 pro). Man får maskinen gratis om man går med på å kjøpe et minimumsantall kapsler i måneden i et år. Det høres ut som om du er godt over 50 kapsler i måneden alene, og da kan du få en CS 100 Pro helt for deg selv :) Kapslene koster 3.75 nok per stykk. Du kan inngå avtalen som privatperson, bestiller på nettet, og får kapslene med bud innen 48 timer. Se http://www.nespresso-pro.no for mer info.

Men, de av oss som er ordentlige kaffenørder gikk selvfølgelig lei av Nespresso også... :) Nå bruker vi Aeropress og kaffe fra Tim Wendelboe, som vi kverner på en Wilfa CGR (599 nok hos Elkjøp eller Komplett).

Stefan
Det där lät jättebra. Jag ringde dit och fick prata med en first line support som inte hade mandat att teckna säljavtal. Hon sa dock att minimumbeställningen var på 300 kapslar i månaden. (Jag skall bli uppringd av en säljare senare). Jag förstod ditt inlägg som att det var möjligt att beställa 50 kapslar i månaden.

Missförstod jag ditt inlägg?
 

StefanEngelien

Well-known member
Hei!

Mener å huske at man kunne få den minste maskinen om man bestilte minimum 50 kapsler i måneden. Enten husker jeg feil, eller så har Nespresso endret reglene... :) Dette vil vel selgeren kunne svare på.

Nespresso har et godt opplegg for å lage en "kaffeklubb" som bestiller kapsler sammen. Det er slik vi har gjort det på jobben min. Kanskje du har noen kaffeglade kollegaer som vil være med?

Stefan
 

Trase

Well-known member
Den "Nespresso pro" maskinen vi provade på vårt jobb för 2-3 år sedan hade en annan kapselvariant än nespressomaskinerna för hemmabruk...

Det fanns inte lika stort utbud av smaker, och i vår smak blev inte kaffet lika bra!
 

pmoska

Member
Hej, Jag har en Lavazza Saeco. Har provat Nespresso och Lavazza smakar mycket bättre för min smak. Sedan är det detta med att få tag på kapslar osv (jag har inte hunnit kolla upp det ännu men Lavazza kör med en annan standard).
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp