Ni som har Duetto- var servar ni maskinen?

BloodyMezzo

Well-known member
Rubriken säger allt, nästan. Jag syftar på er som köpt maskin utomlands (eller bor i Sthlm där ingen återförsäljare verkar finnas). Var reparerar ni maskinen och funkar det bra? Jag pratade med kaffemaskinen som jag har stort förtroende för, men de reparerar inte Izzo-maskiner alls vad jag förstod. En maskin för 17-19k vill man ju gärna kunna fixa nånstans om den brakar ihop...
 

ogee

Active member
Jeg kommer til å prøve å fikse den selv, hvis noe ryker. Stoll Espresso assisterer med forklaring og bilder på e-post.
 

ogee

Active member
Jeg håper at de vil hjelpe til etter garantiperioden også, i alle fall hvis jeg kjøper reservedeler fra dem. Og hvis de ikke vil gi gratis servicetips etter garantiperioden, så betaler jeg dem gjerne noen Euro for hjelp, hvis det løser problemet.

Kan hende jeg er veldig optimist, men mekanikken i maskinen ser jo veldig solid ut, da. Og det meste bør være enkelt å reparere. Jeg tror at PID'en kan være det mest utsatte/vanskeligst å reparere selv, men jeg regner med at det er overkommelig pris på nye PID'er.
 

BloodyMezzo

Well-known member
Hm. Ingen som haft sin maskin på service alltaså? Jag talade med ett serviceombud i sthlm som jkag blivit tipsad om av ALPR eller vad de heter som säljer maskinen i Sverige. Men han ville inte serva Duetto för att hjan tyckte den var krångligt byggd. Han sade dock inte att det betyder att maskinen är dålig utan bara att den är svårjobbad. Har nån erfarenhet av service på Duetto i sverioge?
 

lolgun

Well-known member
tyvärr mezzo, jag har inte haft problem med mina duetto i den 6mån jag har haft det. Jag hoppas inte att har problem heller i framtiden . Jag vet att är trångt innerst, men det visste jag innan jag hade bestämde mig att köpa maskinen. Jag hoppas att om det finns problem sen att jag kan fixa själv eller de som är i stockholm är inte rädd att prova.
 

BloodyMezzo

Well-known member
Okej! Skönt att du sluppit strul. Jag har läst i den långa tråden om Alex Duetto att en del verkade ha problem med blöt ånga och trasiga PIDar och så där. Men sen kanske det gått bättre. Jag tror faktiskt jag siktar på en Duetto istället från "Stolles Presso". Hoppas jag gör ett bra val. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp