Per Moberg på TV

AndersSt

Well-known member
I nästan varannat program av "Vad blir det för mat" har Per Moberg någon ny pryl i köket, snacka om uppenbar produktplacering/smygreklam... Sen är det väl ingen tillfällighet att han har utespa och häftig bastu på uteplatsen så att det syns bra i bild. Jag har full förståelse för att leverantörerna vill att deras produkter ska synas i ett så trevligt sammanhang. Knivar ska vi bara inte prata om, det har han så det räcker. :lol:

Någon gång har han haft Kitchenaids vita kvarn och espressomaskin (med tom hopper) på bänken, en annan gång var det någon ny avancerad helautomat, en tredje gång någon svart halvautomat utan kvarn och så vidare. Nu senast stod det en ny kvarn (den här gången med kaffe i för en gångs skull) och något blankt med E61 på, se bifogad bild. Är det någon som kan se vad det är för maskin, kan det vara en Vibiemme Junior?
 

Bilagor

  • Moberg.JPG
    Moberg.JPG
    34.3 KB · Visningar: 169

djneo

Well-known member
Ser ut som det är en San remo treviso och en mazzer kvarn om mitt otränade öga inte har fel...
 

Hwitlock

Member
Haha! Kul diskussion! Jag har också tänkt de gångerna jag har sätt programmet på att där står en Kitchenaid och massa annat dyrt skrot som han aldrig använder, som sagt, uppenbar reklam.
Det som är imponerande är ju faktiskt att det är bönor i kvarnen. Jag undrar om han en gång vet hur den funkar?

Jag tror bestämt att han har tagit bort den där fula plastskärmen över maskinen, om det nu är en Treviso. Ser det inte ut som att loggan är helt annorlunda också? Det kan ju vara så att dom har satt på en extra stor logga så att den ska synas bättre i tv-rutan...?
Jag älskar onödiga diskussioner när man har druckit för "Mycket" kaffe :D
 

AndersSt

Well-known member
Det som är imponerande är ju faktiskt att det är bönor i kvarnen. Jag undrar om han en gång vet hur den funkar?
Det står faktiskt något som liknar kaffepåsar på hyllan ovanför maskinen och något som kan vara en tamper skymtar till höger om kvarnen. Jag har faktiskt sett honom dricka en espresso i början av ett program för ett tag sedan. Och en gång hade han gjort kaffe att doppa kexen i när han gjorde tiramisu. Man blir lätt avundsjuk när han slänger upp halva lamm och sånt på bänken, en gång skulle han linda in något i bacon, då tog han ut en hel fläsksida ur kylen och skar några skivor.

Men stackars dem som städar efter honom i köket...
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,352
Senaste medlemmen
Coffeemaster
Topp