Andreja Premium trasig tryckmätare m.m.

petrush

Well-known member
Hej,

Köpte en begad Andreja i somras som jag nu börjar engagera mig i, för att lämna mitt modda-isomac-Brio projekt åt sidan, inte värt att trimma en moppe mer..

Det är en del att fixa med Andrejan också:

Tryckmätaren för kokaren fungerar inte, är det någon som har erfarenhet av detta - med viss tur skulle det vara kopparledningen till mätaren (ganska ärgad på utsidan)? Att byta mätaren verkar knepigt att komma åt, misstänker man måste montera ned hela kokaren för det?

Alla kopplingar verkar insmetade i nåt "lim", är det locite? Har inte tagit upp någon koppling, verkar sitta rätt hårt? Är det bara att använda mer kraft? Hur "mycket" jobb är det att plocka ner hela maskinen för att rensa den - har kalkat av, men verkar rätt "ärgat" där inne?

Den gröna tryck-ok-lampan verkar ha gått, ingen kontakt över den, men vad som är lite mer skumt är att power lampan verkar liksom "fladdra" i intensitet. Kanske är den på väg att gå, men jag blir lite fundersam hur bra kontakt det är i elsystemet, kan det vara dålig jordning? Upplever också att pumpen går lite ojämt - med en sjuherrans ljudvolym.

Glad över erfarenheter kring detta!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp