Gaggia TS, Trasig!

Timpolanen

Well-known member
Hejsan! :D

Jag fick köpa en Gaggia TS till ett bra pris av en vän :) Men jag han inte göra med än 4 koppar så började Vatten-Lampan lysa, skummt tänkte fan va de slukar vatten...?! Men det var mycket vatten kvar... :angry:

Har testat att bygla vatten givarna, så dem är det inga fel på.
Alla kablar sitter i riktigt
Pumpen får igen spänning (mätt med multi)
Så jag funtar på om nivåregulatorn pajjat, (el-boxen)

Har tänkt lämna in den på felsökning imorron, låter det som en bra ide? Vad kan den sådan gå på, samt en Nivåregulator?

Tack på förhand / Tim!
 
C

crema

Guest
har du kollat så att det inte läcker vatten. kan ju vara så att den jordar då
 

Timpolanen

Well-known member
har du kollat så att det inte läcker vatten. kan ju vara så att den jordar då


Japp den är toktät vad jag kan se :)

Grejjen är att den inte äns startar varken pump eller kompressor, helt död bara ström + vatten nivå lampan.

Har nu lämnat in på Lagamati på undersökning idag :) Så jag återkommer med info!
 

Timpolanen

Well-known member
Nu har jag fått tillbaka min masikn ifrån lagamati.se! För övrigt riktigt trevlig butik med mycket trevlig personal, stort +!!

Han inte snacka med dem men verkar inte varit nått större problem eller så hoppa den igång bara :) Nu ska den avkalkas, å packas om osv :)
 

Timpolanen

Well-known member
Self klart! :D

Ännu ett intresse.... Argh :)

Nämen presis börjat med espressomakiner, har innan kört men värdelösa automaskiner. Och moccabryggare, vilket ger ganska omjämna resultat :/ Så nu har jag hittat hem :D
4999056761_95e65b5e5b.jpg



Råbönder, Kenya AA ska rostats idag också...
 
Senast ändrad:

hne

Well-known member
De där kvarnarna dyker verkligen upp överallt. Konstigt egentligen, för så hemskt bra är de väl ändå inte? Jag har en likadan själv...
 

Timpolanen

Well-known member
Yes! :)

Dock pajade kvarnen nu när jag skulle mala mina nyrostatde böner.... :( Skit också...! Neder kugghjulet i plast har blivit sabbat, hur i helvette tänkte man med att göra ett i plast å alla andra i metall?!
 

Erhard

Well-known member
Darn!
Synd att du inte är med i fototävlingen här på RK, med dina fotoskills och allt. Du hade säkert haft kvarnen som i en liten ask. :)
 

Timpolanen

Well-known member
Aj då! Jag ska säga att jag är en jävle på att missa tävlingar :p

Var inne på Lagamati idag å köpte de som pajjade, de stora vita kugghjulet ink. mitten stången gick på 315kr....! Ajaj vad gör man inte för lite Latte :D
Tror jag rostade bönderna för lite...

OT: Vad kör du för masik, övrig setup..?
 

hne

Well-known member
Lägg gärna upp en ny tråd med hur man får lös det kugghjulet. Utan att ha sönder kvarnhuset i plast...
 

Erhard

Well-known member
Jag kör en beprövad "budgetkombo" bestående av en Rancilio Silvia och en Minimoka M205.

Gaggia TS verkar trevlig, synd att den är drygt 10tusen dyrare än min maskin! :D
 

Timpolanen

Well-known member
Jo jag ska se om jag har Tid/lust, var inga konstigheter var försiktigt bara!

Erhard : De e ju en schysst maskin ju! Å kvarn !

Jag pejjade halva nypriset på din maskin, för Gaggia + kvarn :D Mer än nöjd!
 

Erhard

Well-known member
Billigt, du får verkligen vara nöjd! Hoppas nu bara prylarna håller i fortsättningen. ;)

Jo, jag är nöjd med mina prylar, de ger mycket glädje för helt rimliga pengar.
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp