Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 9 till 16 av 34
    Junior Member Acke37s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Tackar för svaren, kanske blir en sväng till DaMatteo i helgen om jag har tid, kan ju inte påstå att det är mycket av en uppoffring, även om jag inte får ut mer av besöket än en kopp kaffe
    I himlen kan man segla E-jolle och göra espresso samtidigt

Att göra gott kaffe handlar inte om utbildning, självklart måste man veta grunderna. Men utbidlning och titlar är inte viktigt.

Gör en god kaffe utan krusiduller och håll käften bara. Jag har jobbat med kaffe i 15år och är heligt trött på kaffekännare som rättar mig när jag gör kaffe. Sen när de dricker sin latte tycker de ofta det är det bästa de druckit!

En bra grundkurs är faktiskt Kahls Espresso Bas-kurs på deras rosteri ute i Högsbo. Några timmar en kväll där man får de absoluta grunderna som man kan bygga vidare på. Kostar inte så mycket heller. Såg att de just nu inte har några kurser på gång men om man kan få ihop några fler så kan de säkert ordna en kurskväll.

Dra och backpacka i centralamerika. Gå baristautbildning hos Anacafe i Guatemala City för en tvåhundring och besök lite olika plantager runt om i länderna. Ett lite dyrare men roligare alternativ .
    La firma è la sottoscrizione del proprio nome e cognome (o di uno pseudonimo) per chiudere un'opera d'arte o una scrittura, confermarla o renderne noto l'autore.

Junior Member
    Reg.datum
    jun 2011
    För att jobba på Cafe Nero tränas man i en vecka för att bli barista.

Cafe Nero i Stockholm?

Junior Member
    Reg.datum
    jun 2011
    Citat Ursprungligen postat av Jay Visa inlägg
    Cafe Nero i Stockholm?
    Jag skulle tro det men jag är inte helt säker. En kompis jobbade på Cafe Nero i London och hade fem dagars träning, så jag skulle föreställa mig att det är standard för företaget, men det är säkrast att slå dem en signal.

Café Nero i London är en kedja, Café Nero (jag är ganska säker på att den heter så) i Stockholm är en enskild italienare som kör Moak. Tveksamt om de har fem dagar...

Liknande ämnen

1. Hur blir man vän med Export?
    Av johey i forum Hårdvara
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-06-28, 08:05
  2. Hur man egentligen gör
    Av mts i forum Hantverket
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 20:34
  3. Hur gör ni egentligen?
    Av gogol i forum Hantverket
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 00:13
  4. Ja, hur gör man egentligen?
    Av Bowman i forum Hantverket
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 12:43
  5. Illy pods i en Gaggia - hur gör man egentligen?
    Av fredrikv i forum Hantverket
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 15:51

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •