Termometer, vilken vinner?

Raswell

Active member
Hej!
Jag är i sökandet efter en termometer för att få kontroll på tempen i mitt bryggvatten(kaffe/te). Alla alternativ på vattenkokare med ställbar temp verkar vara alldeles för dyra eller inexakta för att vara värda pengarna.

Tänkte därför höra om någon hade tips på en sjysst termometer(gärna digital) som är snabb, exakt och av hög kvalitet?
Extra plus om den går att inhandla i butik i Stockholm, annars blir det webben.

Tack på förhand,
Rasmus
 

Tamper

Well-known member

svartvest

Well-known member
Dammar av denna tråd, skall köpa en ny stektermometer men skulle också vilja ha en nåltermometer för att mäta temperatur på vatten. Har ni tips eller vad har ni?
 

lennart

Well-known member
Kjell&Company har termometer som är bra kostar 100 kr. Bonavita vattenkokare är också mycket bra .
 

Xenon

Well-known member
Kostar en slant, men jag är nöjd med min Greisinger, tydligen även kallad "den lilla gula" i restaurangvärlden.

Jag köpte den då från Conrad. Det viktigaste för mig var att hitta en smal prob, lite overkill för vatten kanske, men för att snabbt ta temp på en köttskiva och inte göra för stort håll så föll jag för en som var 1,5 mm i diameter.

Handenhet:
http://www.conrad.de/ce/de/product/...ssgeraet-65-bis-1150-C-Typ-K?ref=searchDetail

Prob:
http://www.conrad.se/Temperaturgivare-Greisinger-GES-130.htm?websale8=conrad-swe&pi=649992

Ps den lilla gula finns i två varianter, med och utan en decimal, men ingen större prisskillnad. Upplösningen i sig kan tyckas onödig, men sista decimalen är trevlig för att se trender.

Ps2 conrad har 25% på allt då och då, jag betalade ca 1000 spänn för enhet och prob.
 

svartvest

Well-known member
Jag köpte nålvarianten på Kjells vilket har resulterat i att jag gjorde mätningar på allt. Från start till kopp. Men så sa frun ifrån...Men i smyg mäter jag...och drog ut ett gäng olika varianter av bryggrecept med olika temperaturer. Säg inget till frun...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp