Dalla corte portafilter

djneo

Well-known member
Då var det klart

Då har jag fixat till det med teflon behandlingen. Blev inget krom utan körde allt i dupont teflon...

Tyckte det vart rätt snyggt med helt svarta filter. Här är några bilder på resultatet som utlovat.

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

djneo

Well-known member
Efter lite användande nu kan jag bara konstatera att portafiltren behöver väldigt lite rengörning nästan så de gör rent sig själva :D

Ångröret är en dröm verkligen att torka av nu. Gör inget om man inte torkar av direkt utan väntar 2-5min lossnar så lätt ändå...

Jag gjorde behandlingen på företaget nedan:
www.termoflon.se

Är lego, dock måste det finnas ett företag att fakturera.
 

djneo

Well-known member
häftigt, jag antar att du är den första/ända i Sverige med äkta teflon grejor?
Har du funderat på behandlade korgar för att göra looken komplett:
http://www.pasmarose.de/catalog/pro...d/872?osCsid=1c9afb45af31afffe7940561a06b0673
jag beställde dessa men har ännu inte fått dem...

Om man ska göra teflon på korgarna så måste det vara någon tunnare variant en den jag har tror jag. Funka inte där jag gjorde det.

Kommer nog köpa korgar när nspcustom.se öppnar upp portarna.

Först i sverge med teflon till Dalla coste kanske man är först i sverige :D man är ju ingen som vill stång längst back och börja följa hehe....
 

onyman

Well-known member
Ja, nog inte det enklaste att belägga korgarna med alla små hål? NSP tar redan nu beställningar via mail(om de levererar vet jag inte...ännu :) ) det är genom NSP jag beställde ett par av Pasmaroses/Cafe Kulturs behandlade och öppna portafiler och korgar.

Jag hade gärna återanvänt gamla portafilter men mina var jäkligt slitna och jag kunde inte få bort plasthandtagen så jag fick köpa nytt.

www.cafe-kultur.com
 

djneo

Well-known member
Jo mina portafilter var helt slut inget krom alls kvar i dem. De blev skitiga direkt. Så jag ville återanvända dem och dalla corte behandlade filter med teflon tror jag kan bli svårt att hitta.

Skriv ett utlåtande i tråden när du får prylarna... korgar som är behandlade står väl på tur nu att lyckas med :D
 

FabianP

Well-known member
Blir inte de renskrapade av tampern relativt fort, eller tänker jag fel?

Snyggt blev det iaf med dina!

/Fabian
 

FabianP

Well-known member
Rimligen är det så, tankemiss från min sida...

Annars får man köra behandlad insida, och t.ex. Impods hel-bakelit-tamper. Lösningar på allt :)

/Fabian
 

djneo

Well-known member
Undrar hur det är att polera med den tampern, låter trevligt då kan man ju köra hela korgen behandlad... Men då kommer nästa fråga påverkar det smaken när man har teflon mot kaffet istället för rostfritt hmmm. Frågorna är många :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,721
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp