Butane Micro Burner til Siphon

Tobias Abrahamsen

Well-known member

Steven

Active member
Vet att Johan&Nyström kör med en liknade på deras butik.
Sen har jag läst att Has Bean har ett fåtal som han inte har lagt upp på hemsidan. Maila honom!

Butan brännaren är ett måste för siphon. Mycket enklare att hålla en jämn temperatur vid bryggning.
Jag har haft likadan brännare som du länkade till nu i 6mån och är hel nöjd. Jag köpte min när jag var i London. Maplin heter butiken och tyvärr som har den utgått från sortimentet nu.
 

StefanEngelien

Well-known member
Hei! Takk for sist!

Hvor mye plass har du til brenneren? Primus har jo noen lettvektsbrennere for turbruk, f.eks
- MicronStove Ti 66 x 42 x 66 mm (Med eller uten gassbeholder...?)
- ExpressSpider 105 x 85 x 55 mm

Fordelen er at du sikkert får tak i dem på en sportsbutikk i nærheten.
Ulempen er at de kanskje ikke er så estetiske, spesielt sammenlignet med en siphon :)

PS: Android-prosjektet er stadig på gang, men har ligget litt dødt i sommerferien. Skal holde deg oppdatert!

Mvh,
Stefan
 

Mayhem

Well-known member
Det verkar som att Johan & Nyström kommer sälja den bättre brännaren som de själva använder, den fanns i alla fall med i den maffiga katalogen de precis har satt ihop.
 

Tobias Abrahamsen

Well-known member
Hei! Takk for sist!
Hvor mye plass har du til brenneren? Primus har jo noen lettvektsbrennere for turbruk, f.eks
- MicronStove Ti 66 x 42 x 66 mm (Med eller uten gassbeholder...?)
- ExpressSpider 105 x 85 x 55 mm
Fordelen er at du sikkert får tak i dem på en sportsbutikk i nærheten.
Ulempen er at de kanskje ikke er så estetiske, spesielt sammenlignet med en siphon :)
PS: Android-prosjektet er stadig på gang, men har ligget litt dødt i sommerferien. Skal holde deg oppdatert!
Mvh,
Stefan
Begge disse to kunne kankje passet, men jeg har ikke sett dem i noen sportsbutikk. De jeg har sett er stygge som juling, og kan derfor heller ikke tas med til bordene i restauranten om det skulle bli aktuelt.

Bra å høre at android-prosjektet vår fremdeles er i live, og jeg hadde jo ventet meg "dvaletid" i sommer.
 

Tobias Abrahamsen

Well-known member
Saken er løst!
Stor takk til Mayhem (Duke Nukem) for tipset om J&N. Lars fra J&N var meget rask til å svare på mail, og butan brenneren er nå på vei til meg :)
 

Mayhem

Well-known member
Trevligt! Vad kostade den? Jag fick tag i en billig Hario-siphon ute på J&N-eventet som var i helgen och skulle också vilja köpa den lyxigare brännaren.
 

Tobias Abrahamsen

Well-known member
I går fikk jeg brenneren fra J&N, og nå er jeg i siphon ekstase! Med oljebrenneren vurderte jeg ofte om jeg orket å lage en siphon fordi det kunne ta 20 minutter å varme opp vannet fra espressomaskinen til kokepunktet! Med brenneren tar det 1:30 minutter !!!! Jeg elsker min lille butanbrenner <3 <3 <3
 

Tobias Abrahamsen

Well-known member
Tydligen hade du tur och fick det pris som återförsäljarna får betala. Ute i butik kommer den kosta 749:- vilket känns väl dyrt... :dry:
Jeg bestilte til restauranten hvor jeg jobber, og planen er å prøve ut hvordan gjestene reagerer om vi lager Siphon ved bordet deres :D

Utsalgsprisen for brenneren er kanskje noe høy og siphon koster også litt. V60 er klart mye billigere, men det er mye lettere å holde rett temperatur på siphon. Jeg opplever at det er enklere å lage eksepsonellt god ekstraksjon med siphon, kontra V60. Men, det forutsetter en butanbrenner ....

Min konklusjon er at 745,- svenske kroner er billig for å oppleve siphon nervana!
 

Steven

Active member
OJ! 745kr är galet och 450 är oxå mycket pengar för en brännare. Kanske borde köpa ett gäng när jag var i London :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,715
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp