Har någon provat Starbucks Arlanda?

Tamper

Well-known member
Jag har druckit espresso där några gånger och det är jämförbart med andra starbucks.

Den baristan jag snackade med var mycket serviceminded och hade goda kunskaper om de kaffebönor han serverade.
Ovanligt trevligt för att vara en espressobar på en flygplats.
 

Satyricon

Well-known member
Är antagligen som den på Kastrup, som det händer att jag slinker in på. Absolut inget märkvärdigt kaffe, snarare åt det blaskiga hållet, men en stunds dyrt tidsfördriv.
 

thereseb

Member
Jag provade Starbucks på Arlanda i maj. Hade sett framemot det länge då jag verkligen älskar Starbucks. Jag bodde ett år i Skottland och gjorde av med mycket pengar där. Jag tycker att de på Arlanda var bra. Dock inte lika bra som de i Edinburgh (bara där jag druckit på Starbucks utöver på arlanda)
Jag gillar Starbucks julspecial. Någon annan som testat? Toffee Nut Latte och Ginger bread latte är mina favoriter
 

Tamper

Well-known member
För tillfället tycker jag att Starbucks är det enda stället innanför säkrhetskontrollen där espresson är drickbar. Men Starbucks är och kommer alltid att vara avancerat automatkaffe..... Caramel frappuchinon med grädde och kolasås är däremot en sjysst milkshake.
 

onyman

Well-known member
Är antagligen som den på Kastrup, som det händer att jag slinker in på. Absolut inget märkvärdigt kaffe, snarare åt det blaskiga hållet, men en stunds dyrt tidsfördriv.

Kastrup: skippa *$, nu finns ju Joe & The Juice: innanför security, efter taxfreen, med kaffe från Coffee Collective + LM Mistral/Mahlkönig K30
 

Tamper

Well-known member
Tack för Kastruptipset. Det skall jag prova nästa gång.

Just nu kör jag Espresso Four Estates coffee från estatecoffe.dk i kvarnen.
 

Satyricon

Well-known member
Ja, just det. De testade jag i somras på väg till Ljubljana. Köpte dock inget kaffe utan en varm dubbelmacka, som var fullt ätlig. Något jag blev måttlig förtjust över var att man skulle säga vad man heter när man beställer; när de sedan kommer ut med mackan säger de: ”Værsgo, Satyricon, vel bekomme!” Det känns påklistrat.
 

Johan Lindroos

Active member
De hade ingen koll alls. Espresson var väl knappt drickbar, och borde väl knappt kallas för espresso heller. Dyr var den också.

Jag provade även att köpa en påse av deras "typ vanliga" espressokaffe. Det var gammalt* redan i påsen, och de kunde inte svara på när det var rostat (d v s hur lång tid de stämplar på påsen), de fattade knappt vad jag ville veta.

* I mitt tycke en härsken lukt såsom det ofta är, dock utan att bäst-före-datumet hade passerats.

Det stod "barista" på deras namnbrickor. Det borde inte vara tillåtet att kalla sig för barista utan ha åtminstone baskunskaper om kaffe.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,362
Senaste medlemmen
henrik_moderator
Topp