S: Dalla Corte Mini

DanMan

Active member
Har tappat intresset för Espresso och Cappucino, kommit på att jag gillar Aeropress och brygg mer, så jag tänkte sälja av min Dalla Corte som jag köpte i Januari från Baristashopen. Den har tidigare gått som visningsmaskin uppe på J&N i Stockholm, men har fulla garantier.

Förutom, enkel- och dubbelportafilter (med singel och trippelfilter), medföljer brygghuvudsborste, Cafelat pillar tamper och billig tampermatta.

Hämtas gärna strax utanför Helsingborg. Kontakta via PM eller dan@vonberglund.com för mer detaljer.

Prisidé: 15k.
 
Senast ändrad:

DanMan

Active member
Bumpar upp den här tråden.

Nu har maskinen stått i stort sätt oanvänd i nästan ett år, tycker den förtjänar ett bättre öde än så här.

Sänker samtidigt priset till 10 000:- Kan tycka det är ett väldigt bra pris på en maskin som kostar nästan 19k ny.

Kommer ge den en ordentligt avkalkning och rengöring innan den lämnar huset.

Som innan, skicka PM eller mail på dan@vonberglund.com.
 

jrylander

Well-known member
Jag är hyfsat nybliven ägare till en sådan och vill verkligen rekommendera den. Priset är bra ;) om skicket är det.
 

DanMan

Active member
Skicket är det inget fel på, bara "Proof of Taste"-trycket som är lite kasst.

Ska lägga upp lite bilder under helgen, får torka bort dammet först bara :)
 

DanMan

Active member
Bilder och filmer

Såja, då var den lite rengjord!

Tagit bilder på allt som ingår, närbild på den halvsunkiga loggan och en film så man ser att allt funkar. Fördröjningen mellan de två översta knapparna beror på pre-infusion, den öppnar ventilen så att kaffet förfuktas. Rattandet är för att visa att termostaten funkar som den ska.

Allt finns att skåda på denna länk
 

DanMan

Active member
Då var den såld, såldes förra helgen och fick ännu en intressent igår, ett år utan ett ljud, sen två på en vecka! When it rains, it pours..
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp