Genial tamper

PF013

Well-known member
Borde inte vara svårt att svarva ihop en sån... Ska skissa lite på det till min nästa tamper.
 

Tobias Abrahamsen

Well-known member
Borde inte vara svårt att svarva ihop en sån... Ska skissa lite på det till min nästa tamper.
Det geniale her er at det er en klikk-tamper. Du får altså hjelp med å tampe konsistent like hart og på toppen av dette hjelper denne tamperen deg å tampe rett! (ikke skjevt).

Jeg har god erfaring med klikk-tamper i restauranten. Det har gitt gjevnere kvaitet på shotene. Om jeg bare kunne få tak i denne som også hjelper med rett tamping, hadde det vært helt topp!
 

PF013

Well-known member
Enligt manualen så är det ingen klick-tamper, utan den har ett inställbart djupstopp. Kan det verkligen vara bra? Om doseringen varierar det minsta så borde extraktionerna gå all världens väg...
 

Tobias Abrahamsen

Well-known member
stein82: Du fant den! Tusen takk!
PF013: Nå ble jeg også skjeptisk. Når jeg har tenkt litt over dette så kan jeg forstå hvorfor dette ikke er en vanlig klikk-tamper. Om inrettningen som hjelper til med å rette ut tampingen skal virke må kontakten mellom tamperen og PF være god og presis, men på en annen side kunne ikke dette også fungert med en klikk-tamper?

Prisen blir spennede, men den er nok kostbar (om du må spørre etter prisen, har du ikke råd ...?)
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp