Beans, Leaves & Love (Johan & Nyström)

Mayhem

Well-known member
Johan & Nyström bjuder in till smakfestival lördag 14:e augusti under temat Beans, Leaves & Love. Detta är ett heldagsevent ute på rosteriet främst för deras direkta kunder (återförsäljare, caféer, etc.) men även vanliga konsumenter är välkomna. Något förvånad över att det inte kommit upp en tråd på Riktigt Kaffe förrän nu, antagligen har det med den något bristfälliga informationen att göra. Jag har i alla fall tillsist lyckats bli uppskriven på gästlistan och i samband med det fått reda på att det är 300:- självkostnadspris som gäller för konsumenter. Några fler som planerar att gå? :)

http://www.facebook.com/event.php?eid=115153688535157

37977_417871065748_602515748_4872724_222420_n.jpg
 

lolgun

Well-known member
fy va typisk!!! Frun och jag hade precis planerade kraftskivan för 12 gäster på den dägen och alla kommer!! Usch är jag jätte sugen att åka och kommer att vara avundsjuka av er som görs det.
 

Jay

Well-known member
Är det bara jag som tycker det är smått märkligt att klämma 300 spänn av "vanliga" konsumenter för en sales pitch?
 

onyman

Well-known member
jag gissar att de tycker att det är för många vanliga konsumenter som har anmält sig? jag tror de bjuder på mat och dricka på kvällen?
 

hne

Well-known member
300kr för bra kaffe en hel dag och något att tugga till (ser ut som att det skulle ingå grillat)... Sååå dyrt är det väl inte? 2h parkering, tvårätters och (tveksamt) kaffe tycker jag alldeles för ofta går på 300+kr nuförtiden.

Jag känner mig alldeles för grön för att krascha ett sånt därnt party. :unsure:
 

Mayhem

Well-known member
Jag tycker nog detta är betydligt mer än en "sales pitch", och det ingår som sagt lunch och middag. Antagligen hade det väl kommit alldeles för mycket folk om det varit gratis, bättre då att sätta ett lagom pris som gör att endast de mer entusiastiska hemmabaristorna kommer än att låsa inbjudan till endast direkta kunder.
 

Jay

Well-known member
Om det är för inbjudna kunder och det handlar om Johan&Nyströms egna produkter, så är det i allra högsta grad en sales pitch eftersom de inte gör det av välgörenhet, utan för att fira ett gånget år tillsammans samt sälja på dem det nya årets produkter och idéer.

Men argumentet att man får mycket sämre saker för 300:- kan jag ju köpa ;) Och handlar det om att mota olle i grind tycker jag inte de skulle annonsera det på offentlig plats. Kan ju vara att jag är extremt fattig just nu som gör att jag säger surt om rönnbären :(
 

PF013

Well-known member
Det är väl som i princip alla mässor i alla brancher. I den mån privatpersoner är välkomna så får de betala, medan kunder (befintliga och potentiella) till något av de utställande företagen alltid får en ordentlig bunt fribiljetter. Jag tycker 300 spänn låter ytterst rimligt för detta, och skulle definitivt åka om jag kunde.
 

Mayhem

Well-known member
Vi får ta och fixa en RK meetup på lördag tycker jag. När tänkte folk vara där, kommer alla direkt på morgonen? Tänkte väl försöka vara där när det sätter igång men är oftast så fruktansvärt morgontrött... :p
 

jb

Well-known member
Om det är för inbjudna kunder och det handlar om Johan&Nyströms egna produkter, så är det i allra högsta grad en sales pitch eftersom de inte gör det av välgörenhet, utan för att fira ett gånget år tillsammans samt sälja på dem det nya årets produkter och idéer.

Men argumentet att man får mycket sämre saker för 300:- kan jag ju köpa ;) Och handlar det om att mota olle i grind tycker jag inte de skulle annonsera det på offentlig plats. Kan ju vara att jag är extremt fattig just nu som gör att jag säger surt om rönnbären :(

Det är inte ofta jag är gnällig eller grining men usch så tråkigt med denna attityd!

Johan & Nyström är iofs mina konkurrenter men där finns och en massa gamla kaffevänner från specialkaffet och jag måste säga att det dom gör med dena här festivalen förutom att själva synas (vilket är helt logiskt) är att samla en massa människor med samma intresse och skapar en massa kul aktivititeter, trevlig underhållning, provning av unika produkter som choklade från USA m.m. och sedan en trevlig middag som avslutning. Ingen annan gör något liknande och att gnälla över att dom tar betalt "hela" 300kr är riktigt tråkigt...

I mitt liv just nu har jag fått lov att omvärdera många saker och leva livet just nu, jag tror många skulle behöve fundera över sådant och du Jay, även om du just nu är "fattig" så är ju det tråkigt men ta tänket till en annan nivå vetja, det J&N gjorde i går gynnar ju dig och alla andra nördar!

Ursäkta gnället men ibland blir jag bar rätt trött på småaktighet.
 

Roby Caffé

Well-known member
Det är inte ofta jag är gnällig eller grining men usch så tråkigt med denna attityd!

Johan & Nyström är iofs mina konkurrenter men där finns och en massa gamla kaffevänner från specialkaffet och jag måste säga att det dom gör med dena här festivalen förutom att själva synas (vilket är helt logiskt) är att samla en massa människor med samma intresse och skapar en massa kul aktivititeter, trevlig underhållning, provning av unika produkter som choklade från USA m.m. och sedan en trevlig middag som avslutning. Ingen annan gör något liknande och att gnälla över att dom tar betalt "hela" 300kr är riktigt tråkigt...

I mitt liv just nu har jag fått lov att omvärdera många saker och leva livet just nu, jag tror många skulle behöve fundera över sådant och du Jay, även om du just nu är "fattig" så är ju det tråkigt men ta tänket till en annan nivå vetja, det J&N gjorde i går gynnar ju dig och alla andra nördar!

Ursäkta gnället men ibland blir jag bar rätt trött på småaktighet.


Kunde inte sagt det bättre själv! Mycket bra jb!
 

hne

Well-known member
Johan & Nyström är iofs mina konkurrenter men där finns och en massa gamla kaffevänner från specialkaffet och jag måste säga att det dom gör med dena här festivalen förutom att själva synas (vilket är helt logiskt) är att samla en massa människor med samma intresse och skapar en massa kul aktivititeter, trevlig underhållning, provning av unika produkter som choklade från USA m.m. och sedan en trevlig middag som avslutning.

Just så! Se och synas. Träffas och utbyta idéer.

Gårdagen:
1) gav mig möjlighet att träffa och prata med andra människor med passion för smak
2) fick mig att inse att min kvarn låter onödigt mycket
3) gjorde mig mer intresserad av te
4) gav mig inspiration till nya smakkombinationer
5) fick mig att inse att jag borde köpa mindre kaffe av J&N och mer av andra rosterier
6) nya idéer om hur jag bättre kan sprida glädjen i god mat och dryck runt mig, vilket var huvudanledningen till att jag till slut bestämde mig för att ändå gå.

Inte så att J&N vinner något på mig, men de kan ha tur och vinna några av mina bekanta över från... nescafe eller nått.
 
Topp