Malmö Lite off - Davidshalllstorg

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Sorl på Davidshallstorg har blivit sålt och nya ägare och nytt kafé har uppstått, Lite off! Mycket trevligt kafé med gott kaffe och finfint käk! Kila dit när ni är i krokarna vettja.
 

chutzpah

Well-known member
Auughhhh! Jag hade köpt om jag hade vetat att den var till salu.

Hoppas att personalen på Lite Off är mycket mer effektiva än de på Sorl. Men, nu när jag tänker på det, de kan faktiskt inte vara värre.

Jag hoppas att det går bra för dem.
 

onyman

Well-known member
syrliga kommentarer angående påståendet att de har malmös bästa kaffe undanbedes av forumets sponsorer! ;-)
 

onyman

Well-known member
Var inne idag, de verkar ha kommit igång ganska OK med över 15 kunder på söndag förmiddag. Goda mackor, väldigt god färskpressad juice, personlig service. men kaffet.... bryggkaffet var inte gott. De brygger på samma J&N blend som de använder till espresso (varför?) vilket förklarar en del.... det smakade beskt, lite bränt, överextraherat. Vi drack från två batcher/bryggningar båda smakade lika dåligt. Man ska nog dricka espresso eller juice om man ska gå här...
 

Maria

Member
Drog dit en kompis i veckan och sa "här har de jättegott kaffe", men något hade hänt. Den smakade lite konstigt, typ papp, mandelmassa eller gammal. Inte alls så gott som den har gjort tidigare. Använder de fortfarande J&N till espresson?

Har svårt att tro att bönorna hinner bli gamla, där är alltid mycket folk.
 
Senast ändrad:

dalus

Member
nä espresson är inte heller god. Trött på alla J&N ställen nu. Jag tycker J&N är brutalt överskattat när det gäller kvalitén på produkterna men de är mkt duktiga på att driva sitt företag.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp