Have Case, Will Travel

lolgun

Well-known member
Det visas att jag har haft för mycket tid under pappaledigheten.

casedeck.jpg


case.jpg


toughcase.jpg


opencase.jpg
 

lolgun

Well-known member
closeupcase.jpg


och äntligen eftr 3 måns vänte har jag fått mina custom base 58.4mm RB tampers och en med en Dave från HB trähandtag.

tampers.jpg


C- Curve
cbase.jpg


EC Curve
ECbase.jpg
 

sjöbod

Well-known member
Mycket snyggt och skickligt gjort.

Men skulle min fru se det där skulle det bli resa med enkel biljett !:D
 

Eugene Tooms

Well-known member
Kommer osökt att tänka på den "Bärbar" en kompis gjorde härom året. En inredd miniportfölj i trä med två glas och ett par småflaskor calvados. Bra att ha vid jakt tex.
 

Pac

Maskindoktorn
Pelicase är nog de läckraste "lådorna" som finns på denna planet. Det är inte alla som förvarar sin barista utrustning i IP67. Nu är dina handtag och tampers väl skyddade och torra även på 1 meters djup och de slipper damminträngning. :D
 

martink78

Well-known member
Skulle det gå att klämma in en Pavoni EP i en sådan.. ? Vore ju det ultimata travel-kit'et... :)
 

lolgun

Well-known member
Pelicase är nog de läckraste "lådorna" som finns på denna planet. Det är inte alla som förvarar sin barista utrustning i IP67. Nu är dina handtag och tampers väl skyddade och torra även på 1 meters djup och de slipper damminträngning. :D

Joo, precis. Köpt lådan på fleabay och betalt en bra pris tycker jag. Men det är inte anpassad till tampers nu som jag måste gör om skumning lite. . . .
 
Topp