brewtus 3

gogol

Active member
Går lite i brewtus 3 tankar. Bella barista har varianten med vibrationspump, vilket funkar för mig just nu, men framöver vill jag kunna koppla in vatten. Går det att eftermontera rotationpump, eller helt enkelt koppla in från vattenledningen till vibrationspumpen? Går varianten med rotationspump att köpa nånstans i europa?
 

vovo

Member
Dom har precis fått in Brewtus IV på Casabarista. Den har vibrationspump, omkopplingsbart mellan tank och vattenanslutning, möjlighet att stänga av ångkokaren separat och bättre isolering än Brewtus III. Och om man tycker det är viktigt har PID-displayen blåa siffror :). Klart intressant alternativ!
 

gogol

Active member
Dom har precis fått in Brewtus IV på Casabarista. Den har vibrationspump, omkopplingsbart mellan tank och vattenanslutning, möjlighet att stänga av ångkokaren separat och bättre isolering än Brewtus III. Och om man tycker det är viktigt har PID-displayen blåa siffror :). Klart intressant alternativ!

Ja, och prislappen skenar iväg lite också. Ville helst inte gå över 10k.

Jag har lite funderingar på att köpa en på bella barista, och sen när det börjar närma sig att koppla in den bygga en egen vattenanslutning. Det BORDE inte vara mer än att koppla in en regulator mellan vattenledningen och pumpen.
 

vovo

Member
Ja, och prislappen skenar iväg lite också. Ville helst inte gå över 10k.

Jag har lite funderingar på att köpa en på bella barista, och sen när det börjar närma sig att koppla in den bygga en egen vattenanslutning. Det BORDE inte vara mer än att koppla in en regulator mellan vattenledningen och pumpen.

Jag är lite i samma läge. Brewtus III kostar "bara" 11k på Bella Barista nu. Jag är mest intresserad av att kunna ha ångkokaren avstängd så man kan ha maskinen stående på länge. Det borde gå rätt bra att fixa själv på Brewtus III. Hur enkelt det är att vattenansluta själv vet jag inte. För mig finns budgetalternativet att köpa en enkelkokare, typ Isomac Zaffiro och sätta på en PID, 7k + PID, kanske stannar på 8k. OK om man inte ska ha mjölk så ofta. Men Expobar känns gedignare.
 

eimermusic

Well-known member
Kort OT:
Jag som inte följt "Brewtus" något närmare undrar... har produkten en tillverkare? Har de en hemsida?... Det enda jag kan komma fram till är att Expobar numera är typ svenskt och att deras enda liknande maskin är "Office Leva bla bla" där deras 2-boiler variant ser lik ut på bild som Brewtus III.

Jag blev nämligen nästan sugen att byta till Brewtus IV men när man inte hittar någon "officiell" hemsida eller annan info om maskinen än från holländarna så undrar man lite :)
 

vovo

Member
Kort OT:
Jag som inte följt "Brewtus" något närmare undrar... har produkten en tillverkare? Har de en hemsida?... Det enda jag kan komma fram till är att Expobar numera är typ svenskt och att deras enda liknande maskin är "Office Leva bla bla" där deras 2-boiler variant ser lik ut på bild som Brewtus III.

Jag blev nämligen nästan sugen att byta till Brewtus IV men när man inte hittar någon "officiell" hemsida eller annan info om maskinen än från holländarna så undrar man lite :)

Det står lite om företaget på deras hemsida, http://www.creminternational.se/omoss/. Expobar tillverkas i Spanien.

Expobar Leva Dual Boiler är samma maskin som Brewtus III. Varför eller när de olika namnen används har jag inte fått någon klarhet i. Enligt Bella Barista är Brewtus gamla benämningen. Någonstans lät det som om Brewtus var namnet i Nordamerika, men holländarna använder också Brewtus.

Casabarista säger för övrigt att de har haft kontakt med Crem om nyheterna på Brewtus IV och att det är tack vare deras goda rykte som de fått de första exemplaren. Därför vill de också ha betalt...
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp