Malmö Tips på coffee crawl i Malmö?

PF013

Well-known member
Jag och frugan tänkte ta en dag i Malmö på fredag, och då vill man ju passa på och pröva kaffeutbudet. Solde och Lilla Kafferosteriet står på listan hittills, men finns det något annat man måste prova?

Solde blir det nog efter lunch, då jag ska lobba för att få in lunchen på Jensens bredvid. Vi kommer nog ställa bilen vid Triangeln. Nån som kan rekommendera nåt ställe med trevliga mackor som öppnar innan 10 där i närheten?
 

costodia

Well-known member
Njutbar tycker jag verkligen är värt ett stopp också, Alex som driver stället är väldigt engagerad. Sen är te & Kaffehuset på Fersens väg också väldigt trevligt. Nära till triangeln är http://www.laboulangerie.se/Boulangerie.html som är ett franskt bageri som är ganska nyöppnat och väldigt trevligt.

Kaffebaren på Möllevångstorget tycker jag inte heller att ni ska missa, det är något verkligen speciellt.
 

Satyricon

Well-known member
Instämmer med de som nämnt Kaffebaren på Møllan. Den bör inte missas. Läget påminner om Paris arbetarkvarter.
 

J

Active member
Jensen vs Njutbar

Valet är ganska enkelt, skippa Jensen och luncha på Njutbar
 

PF013

Well-known member
Tyvärr så har jag ett beroendeförhållande till Jensens whiskysås och potatis... ;)
 

FabianP

Well-known member
Både Nesta och Lilla Kafferosteriet har trevlig frukostbuffé. Senare hoppas jag få se er på Te & Kaffehuset, Fersens Väg 16, öppet mellan 11-18! Hade varit kul :)

/Fabian
 

PF013

Well-known member
Då blir det morgonkaffe på Möllan. Man vill ju inte missa den legendariske Stenqvist... ;).
 

PF013

Well-known member
Nu är det bara att se till att androiden är laddad, så man inte blir av med kartan under morgondagens äventyr!
 

FabianP

Well-known member
Detsamma, måste jag säga! :)

Lustigt att vi missade varandra under förmodligen samtidig morgoncappu på Möllan..

/Fabian
 

PF013

Well-known member
Tack för alla tips! Dagen började som sagt med perfekta morgoncappusar hos Dan på Möllan, sen blev det nallestoppning och leksaksshopping på Triangeln. Efter lunchen varsin cappu på Solde (återigen perfekta, men frugan tyckte nog att Dans var ett litet strå vassare), och sen lite mer shopping på väg till Lilla Kafferosteriet. Där blev det en Aeropressad guatemalier och lite testande av leksaker. Jag vill också ha en färgmätare och fuktmätare!

Sen föll vi till föga för värmen och drack islatte på Emils VM-kaffe hos Fabian på Te- och Kaffehuset. Sen hade våra 110 i parkeringsautomaten tagit slut. Nån har säkert tips på var man ska parkera för att få mer pengar över till kaffe... :D

Helt enkelt en underbar dag, i en underbar kaffestad. Här ligger Linköping ordentligt i lä.
 

PF013

Well-known member
... och så blev det underbara mackor tillverkade a-la-minute på Boulangerie efter morgonkaffet. Med Pucko till... ;)
 

FabianP

Well-known member
Boulangerie är ett farligt ställe att falla för, och som man faller. Deras baguetter rockar fett, dem och bara smör är en strålande lunch. Helst deras Normandie-smör... :)

Dessutom; Sockerkakorna är de enda diton jag gillar, och croissanterna får en att vilja äta kontinental frukost (-cigg) varje dag.

Parkering: Östra Rönneholmsvägen, och norr om den, väster om Fersens väg; 10 el 15kr/h.

/Fabian

PS. Och visst är Malmö en förträfflig kaffestad, och bättre skall det bli! DS.
 
Senast ändrad:

djneo

Well-known member
Extremt bra guide den ska följas till punkt och prickar med undantag för jensens.... Många ställen att besöka måste jag säga :) hoppas vi ses någonstans i vimlet...
 

FabianP

Well-known member
Gå till Mrs Brown och bli hänförd av maten där, de bäst spenderade 400 meterna i ditt liv när de tar dig från Jensens till ett kulinariskt mekka. :)

/Fabian
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,716
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp